EUROPA,
Wszystko zaczęło się tu blisko 140 lat temu, kiedy na świecie pojawił się pierwszy trójkołowy samochód napędzany silnikiem benzynowym. Historia motoryzacji w Niemczech jest tak urozmaicona, jak modele i marki, które wydała na świat. Jest tu co podziwiać.
Adrenalina i prawdziwe emocje oczekują na pięciu dużych torach wyścigowych, między innymi Grand-Prix Nürburgring i Hockenheimring, gdzie każdy może zostać kierowcą rajdowym. Po całych Niemczech można podróżować ponad 150 trasami urlopowymi, które wiodą przez piękne krajobrazy i regiony, oferując intensywne wrażenia dla kierowców.
Osoby podróżujące bez własnego samochodu nie muszą rezygnować z przyjemności jazdy. Można skorzystać z usług firm wynajmujących samochody, np. Hertz, Sixt czy Avis, które posiadają rozległą sieć punktów wynajmu w całym kraju. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby wziąć udział w licznych wydarzeniach, zlotach pojazdów zabytkowych, czy imprezach motoryzacyjnych.
1886 Karl-Friedrich Benz konstruuje swój pierwszy samochód benzynowy, trójkołowy pojazd z silnikiem spalinowym i zapłonem elektrycznym, oraz rejestruje go jako patent.
1887 Mieszkaniec Cannstatt Gottlieb Daimler również buduje całkowicie niezależnie od Karla Benza swój samochód, a następnie zakłada firmę Daimler-Motoren-Gesellschaft.
1888 Najskuteczniejsza akcja marketingowa świata: Bertha Benz udaje się wraz ze swoimi synami w pierwszą "daleką podróż" z Mannheim do Pforzheim (ok. 90 km), pokazując tym samym praktyczne zastosowanie "bezkonnej bryczki" w życiu codziennym.
1897 W hotelu Bristol w Berlinie odbywa się pierwsza Międzynarodowa Wystawa Motoryzacyjna (niem. Internationale Automobilausstellung, w skrócie IAA): można było na niej podziwiać osiem wystawionych "wozów silnikowych".
1916 Utworzenie Bawarskich Zakładów Lotniczych (niem. Bayerische Flugzeug-Werke, w skrócie BFW). Sześć lat później Bawarskie Zakłady Silnikowe (niem. Bayerische Motorenwerke, w skrócie BMW) przejmują teren BFW.
1926 Połączenie firm Daimler Motorengesellschaft i Benz & Cie. w jedną spółkę pod nazwą Daimler-Benz AG.
1945 Wolfsburgu zjeżdża z taśmy produkcyjnej pierwszy Volkswagen Garbus. Do zakończenia produkcji w 2002 roku Garbus jest najczęściej kupowanym samochodem na świecie.
1950 Rozpoczyna się seryjna produkcja dostawczych samochodów osobowych Volkswagen typu 2 T1 (znanych jako „Bulik“) , popyt jest tak wielki, że już sześć lat później zostaje wybudowana oddzielna fabryka tych samochodów w Hanowerze.
Lata 50 ubiegłego wieku W okresie powojennym obraz ulic jest zdominowany przez tanie, małe samochody, takie jak BMW Isetta
1957 Była fabryka Audi wyprodukowała już jako fabryka samochodów VEB Automobilwerk Zwickau pierwszego Trabanta. Wschodnioniemiecki mały samochodzik miał karoserię wykonaną z tworzywa sztucznego i stąd był potocznie nazywany "mydelniczką" (niem. "Rennpappe").
1963 Po raz pierwszy został wyprodukowany najsłynniejszy niemiecki samochód sportowy - Porsche 911.
1991 Wraz z ponownym zjednoczeniem Niemiec kończy się era samochodów NRD-owskich: ostatni "Trabi" zjechał 30 kwietnia z taśmy produkcyjnej prosto do muzeum.
• Drezno - Muzeum Transportu i Komunikacji w Dreźnie znajduje się na wyciągnięcie ręki od kościoła Frauenkirche, w samym sercu Drezna. W środku czekają wystawy dotyczące wszystkich gałęzi transportu i komunikacji, unikatowe modele, oryginały, prawdziwe perełki dla fanów motoryzacji.
• Stuttgart - Porsche Museum. To tu To właśnie tu pod koniec lat 30. wyprodukowano pierwsze egzemplarze Volkswagena Garbusa, zaprojektowanego m.in. przez Ferdinanda Porsche.
• Stuttgart - muzeum Mercedesa. Znajdziemy tu około 160 samochodów, między innymi pierwsze w historii auto z silnikiem Diesla.
• Monachium - muzeum BMW. Znajdziemy tu aż 400 samochodów i około 200 motocykli.
• Wolfsburg - muzeum Volkswagena. W Muzeum VW można zobaczyć większość samochodów jakie do tej pory wyjechały na drogi pod tą marką.
Niemcy | Muzea związane z motoryzacją
Wszystko zaczęło się tu blisko 140 lat temu, kiedy na świecie pojawił się pierwszy trójkołowy samochód napędzany silnikiem benzynowym. Historia motoryzacji w Niemczech jest tak urozmaicona, jak modele i marki, które wydała na świat. Jest tu co podziwiać.
fot. germany.travel |
Ponad 200 obiektów rozrywki i muzeów na terenie całych Niemiec oferuje moc interesujących atrakcji i informacji motoryzacyjnych i technicznych. Na przykład Volkswagen stworzył na terenie swojego zakładu głównego w Wolfsburgu park tematyczny, w którym zwiedzający znajdą szereg różnych atrakcji. W rozciągającym się na powierzchni 25 hektarów parku Autostadt znajdą coś dla siebie nie tylko fani techniki i multimediów, ale też miłośnicy sztuki i osoby szukające po prostu wypoczynku.
Niemieckie samochody są słynne na całym świecie. VW, Mercedes-Benz, Porsche, Opel, Audi i BMW to marki będące symbolem najwyższej jakości i innowacyjności. Stanowią one ważny element wizerunku Niemiec jako kraju turystycznego.
Niemcy. Kraj motoryzacji
Adrenalina i prawdziwe emocje oczekują na pięciu dużych torach wyścigowych, między innymi Grand-Prix Nürburgring i Hockenheimring, gdzie każdy może zostać kierowcą rajdowym. Po całych Niemczech można podróżować ponad 150 trasami urlopowymi, które wiodą przez piękne krajobrazy i regiony, oferując intensywne wrażenia dla kierowców.
Czytaj też
Niemcy | Las Bawarski i jego atrakcje
Niemcy | Wypoczynek w Schwarzwaldzie
Lipsk: miasto Jana Sebastiana Bacha
Park Mużakowski: Od pomysłu do bankructwa
Osoby podróżujące bez własnego samochodu nie muszą rezygnować z przyjemności jazdy. Można skorzystać z usług firm wynajmujących samochody, np. Hertz, Sixt czy Avis, które posiadają rozległą sieć punktów wynajmu w całym kraju. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby wziąć udział w licznych wydarzeniach, zlotach pojazdów zabytkowych, czy imprezach motoryzacyjnych.
Historia niemieckiej motoryzacji
1886 Karl-Friedrich Benz konstruuje swój pierwszy samochód benzynowy, trójkołowy pojazd z silnikiem spalinowym i zapłonem elektrycznym, oraz rejestruje go jako patent.
1887 Mieszkaniec Cannstatt Gottlieb Daimler również buduje całkowicie niezależnie od Karla Benza swój samochód, a następnie zakłada firmę Daimler-Motoren-Gesellschaft.
1888 Najskuteczniejsza akcja marketingowa świata: Bertha Benz udaje się wraz ze swoimi synami w pierwszą "daleką podróż" z Mannheim do Pforzheim (ok. 90 km), pokazując tym samym praktyczne zastosowanie "bezkonnej bryczki" w życiu codziennym.
1897 W hotelu Bristol w Berlinie odbywa się pierwsza Międzynarodowa Wystawa Motoryzacyjna (niem. Internationale Automobilausstellung, w skrócie IAA): można było na niej podziwiać osiem wystawionych "wozów silnikowych".
1916 Utworzenie Bawarskich Zakładów Lotniczych (niem. Bayerische Flugzeug-Werke, w skrócie BFW). Sześć lat później Bawarskie Zakłady Silnikowe (niem. Bayerische Motorenwerke, w skrócie BMW) przejmują teren BFW.
1926 Połączenie firm Daimler Motorengesellschaft i Benz & Cie. w jedną spółkę pod nazwą Daimler-Benz AG.
1945 Wolfsburgu zjeżdża z taśmy produkcyjnej pierwszy Volkswagen Garbus. Do zakończenia produkcji w 2002 roku Garbus jest najczęściej kupowanym samochodem na świecie.
1950 Rozpoczyna się seryjna produkcja dostawczych samochodów osobowych Volkswagen typu 2 T1 (znanych jako „Bulik“) , popyt jest tak wielki, że już sześć lat później zostaje wybudowana oddzielna fabryka tych samochodów w Hanowerze.
Lata 50 ubiegłego wieku W okresie powojennym obraz ulic jest zdominowany przez tanie, małe samochody, takie jak BMW Isetta
1957 Była fabryka Audi wyprodukowała już jako fabryka samochodów VEB Automobilwerk Zwickau pierwszego Trabanta. Wschodnioniemiecki mały samochodzik miał karoserię wykonaną z tworzywa sztucznego i stąd był potocznie nazywany "mydelniczką" (niem. "Rennpappe").
1963 Po raz pierwszy został wyprodukowany najsłynniejszy niemiecki samochód sportowy - Porsche 911.
1991 Wraz z ponownym zjednoczeniem Niemiec kończy się era samochodów NRD-owskich: ostatni "Trabi" zjechał 30 kwietnia z taśmy produkcyjnej prosto do muzeum.
Muzea związane z motoryzacją
• Drezno - Muzeum Transportu i Komunikacji w Dreźnie znajduje się na wyciągnięcie ręki od kościoła Frauenkirche, w samym sercu Drezna. W środku czekają wystawy dotyczące wszystkich gałęzi transportu i komunikacji, unikatowe modele, oryginały, prawdziwe perełki dla fanów motoryzacji.
• Stuttgart - Porsche Museum. To tu To właśnie tu pod koniec lat 30. wyprodukowano pierwsze egzemplarze Volkswagena Garbusa, zaprojektowanego m.in. przez Ferdinanda Porsche.
• Stuttgart - muzeum Mercedesa. Znajdziemy tu około 160 samochodów, między innymi pierwsze w historii auto z silnikiem Diesla.
• Monachium - muzeum BMW. Znajdziemy tu aż 400 samochodów i około 200 motocykli.
• Wolfsburg - muzeum Volkswagena. W Muzeum VW można zobaczyć większość samochodów jakie do tej pory wyjechały na drogi pod tą marką.
Miałem okazję być w muzeum Mercedesa w Stuttgartcie i w muzeum BMW w Monachium. Było co podziwiać. Każdemu fanowi motoryzacji polecam taką wycieczkę. Mam nadzieję, że kiedyś będę miał okazję odwiedzić również wspomniane w poście muzeum w Dreznie. :) Dzięki za ten wpis!
OdpowiedzUsuńA jak to widzicie - https://www.irmarserwis.pl/ ? To dobry mechanik samochodowy w Krakowie? A może macie kogoś innego? Zależy mi na pewniakach. W jakim kierunku warto uderzyć?
OdpowiedzUsuńBardzo fajna miejscówka dla każdego fana motoryzacji, byłem i polecam. Oczywiście nie jest to jedyne muzeum tego typu, które warto najzwyczajniej na własne oczy zobaczyć, choć bez wątpienia atrakcyjne pod tym względem. Pozdrawiam https://stiservice.pl/uslugi/lista-wszystkich-uslug/ i życzę miłego dnia
OdpowiedzUsuń