Brytyjskie gwiazdy zapraszają
, aktor Rupert Everett oraz natchniony mistrz kuchni Jamie Oliver zapraszają turystów z całego świata do odwiedzenia Wielkiej Brytanii i cieszenia się atmosferą święta, które rozpoczęło się niedawnym książęcym ślubem, a zakończyć ma się Diamentowym Jubileuszem Królowej i Igrzyskami Olimpijskimi 2012 w Londynie.Brytyjskie gwiazdy osobiście wybrały miejsca, do których zapraszają. Dama Judi Dench, zdobywczyni Oscara za rolę Elżbiety I w Zakochanym Szekspirze, zachęca do odwiedzenia zamku Hever, w którym najchętniej spędza wolny czas i się relaksuje.
- Myślę, że to właśnie nasza unikatowa architektura przyciąga do nas turystów. Wszystko zawsze się zmienia, nasze dziedzictwo również ulega zmianom przez cały czas, ale wspaniale jest cofnąć się i zobaczyć coś jeszcze raz w takich miejscach jak Hever - mówi Judi Dench.
- Wielka Brytania ma wielu oszałamiających projektantów, którzy są wzorem dla całego świata. Jesteśmy odważni, nie boimy się działać i cały czas pojawiają się u nas nowe rzeczy. Wielka Brytania jest w moim sercu i duszy – mówi Twiggy, której film kręcony był w galerii Tate Modern i na moście Millennium Bridge.
- Wielka Brytania jest prawdziwą awangardą. Mamy czołowych projektantów mody, undergroundową scenę muzyczną i wspaniałą muzykę fusion, którą bardzo lubię. Ten kraj to prawdziwy tygiel kulturowy i miejsce, w którym naprawdę można wyrazić swoją osobowość. To pełne życia i energii miejsce, zawsze pełne ludzi, którzy po prostu dobrze się bawią - twierdzi Dev Patel, filmowany na Leicester Square, ruchliwym centrum kosmopolitycznego londyńskiego życia.
- Myślę, że to, co najbardziej kocham w teatrach, szczególnie londyńskich, to niesamowite pokłady ukrytej energii, no i kurz wiszący w złotych brokatach. To czysta magia. Mamy wspaniałych aktorów, fantastycznych reżyserów i scenografów, dzięki którym londyński teatr to wytworna, ekscytująca, fascynująca rzecz – tłumaczy Rupert Everett, filmowany w teatrze Garrick, gdzie właśnie wystąpił w premierowym Pigmalionie.
– Jedzenie potrafi być tutaj niesamowite – wspaniała brytyjska kuchnia jest jedną z najlepszych na świecie. Jesteśmy kulturowymi „srokami” – bierzemy od reszty świata to, co najlepsze. Tworzy się z tego wielokulturowa mieszanka, bez względu na to, czy mówimy o kuchni, modzie czy sztuce. Jeśli wybierzesz się poza wytyczone szlaki, znajdziesz tam wiele skarbów, które tylko czekają, by je odkryć, zobaczyć i zjeść – mówi Jamie Oliver, jeden z najsłynniejszych ambasadorów brytyjskiej żywności i kuchni.
VisitBritain, brytyjska narodowa organizacja turystyczna, rozpoczęła międzynarodową kampanię telewizyjną z udziałem znanych brytyjskich gwiazd, które zapraszają gości z całego świata do odwiedzania Wielkiej Brytanii. Kampania jest częścią czteroletniego programu marketingowego i będzie prezentowana na najważniejszych dla Wielkiej Brytanii rynkach turystyki przyjazdowej, m.in w Stanach Zjednoczonych i w Europie, a także na rynkach wschodzących na w Indiach i w Chinach. Reklamy kręcone były w całej Wielkiej Brytanii i będą wyświetlane w programie BBC World News w Europie oraz na kanale BBC America i w spotach sponsorowanych przez Muzeum Tenisa Zimnego Wimbledon w Ameryce Północnej
i Południowej oraz w Azji.
W ramach globalnej umowy z BBC Worldwide obejmującej międzynarodowe platformy telewizyjne i cyfrowe reklamy pokazywane będą w międzynarodowej wersji serwisu BBC.com. VisitBritain zrealizuje ponadto pionierski projekt – zostanie pierwszym partnerem reklamowym BBC Worldwide w programie pilotażowym iPlayer. Reklama będzie pokazywana w usłudze, która jeszcze w tym roku udostępniona zostanie jako aplikacja na iPada firmy Apple. Dodatkowo, filmy z udziałem brytyjskich gwiazd prezentowane będą na stronach www.VisitBritain.com i www.VisitBritain.tv, a także w serwisach YouTube.
Kampania telewizyjna stanowi początek nowego, czteroletniego programu promocji turystyki realizowanego przez VisitBritain we współpracy z takimi partnerami jak: American Express, British Airways, DFDS Seaways, easyJet, Hilton, Lastminute.com, P&O Ferries, Radisson Edwardian oraz Wimbledon Lawn Tennis Museum.
- To nasza pierwsza globalna kampania telewizyjna od dziesięciu lat. Rozpoczyna ona ambitny program promocyjny, którego celem jest podniesienie takich wskaźników jak ilość przyjazdów z zagranicy do Wielkiej Brytanii, o dodatkowe 4 miliony zagranicznych turystów, wzrost wydatków odwiedzających o 2 miliardy funtów oraz stworzenie dodatkowych 50 tys. miejsc pacy na terenie całego kraju – mówi Sandie Dawe, prezes VisitBritain. – Kampania telewizyjna to dopiero początek – w ciągu następnych kilku miesięcy zamierzamy przedstawić ofertę branży turystycznej i ogłosimy kampanię skierowaną do turystów indywidualnych. Nasz kraj ma teraz swoje piętnaście minut – a my, we współpracy z naszymi partnerami, zamierzamy wykorzystać je w stu procentach.
Turystyka przyjazdowa:
* W roku 2010 Wielka Brytania była szóstym najchętniej odwiedzanym celem zagranicznych podróży turystycznych (dane UNWTO).
* W zeszłym roku Wielką Brytanię odwiedziło 29,6 miliona turystów, którzy wydali tam ok. 16,7 miliarda funtów.
* Stany Zjednoczone nadal stanowią największy rynek turystyczny dla Wielkiej Brytanii – jego wartość jest niemal dwukrotnie wyższa od innych, a amerykańscy turyści wydali tu w zeszłym roku 1,2 miliarda funtów.
* W ostatnich dziesięciu latach odnotowano znaczący wzrost wartości rynków turystyki przyjazdowej, na przykład wartość rynku francuskiego wzrosła o 456 mln funtów, a australijskiego – o 424 mln funtów. Chociaż sumy te są stosunkowo niewielkie w kategoriach bezwzględnych, w ubiegłej dekadzie zaobserwowano znaczący wzrost wydatków części rynków wschodzących, na przykład Indie zwiększyły wydatki o 168 proc., Chiny o 119 proc., a Brazylia o 84proc.
* Według prognoz VisitBritain, w latach 2008-2014 liczba przyjazdów z Chin wzrośnie o 89 proc., z Indii – o 29 proc., a z Rosji
– o 24proc.
O VisitBritain:
VisitBritain to narodowa brytyjska organizacja odpowiedzialna za promocję kraju za granicą oraz rozwój turystyki w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy poza departamentowym organem publicznym finansowanym przez Ministerstwo Kultury, Mediów i Sportu, współpracującym z tysiącami organizacji w kraju i na świecie – rządem, sektorem turystycznymi strategicznymi partnerami
w Londynie, Anglii, Szkocji i Walii – dążąc do zapewnienia odpowiedniej promocji Wielkiej Brytanii na całym świecie.
Czytaj też
0 comments: