Poznań: audioprzewodniki w Starym Browarze
Instalacje Rafaela Lozano Hemmera, rzeźba Mr czy fotografie Vanessy Beecroft to tylko kilka dzieł, które można podziwiać w Starym Browarze. Tak wybitne przykłady światowej sztuki współczesnej, rzadko prezentowane w polskich muzeach i galeriach, są sporadycznie udostępniane szerokiej publiczności na wystawach czasowych. Tym bardziej cieszy fakt, że te i inne dzieła z kolekcji Grażyny Kulczyk są eksponowane na stałe w przestrzeniach otwartych Centrum. Ich unikalność wynika nie tylko z wysokiej wartości artystycznej i rzadkości występowania, ale także wielkiego formatu. Niewiele jest bowiem miejsc w Polsce, które mogą pozwolić sobie na ekspozycję dzieł o wymiarach 12 metrów na 5,5 metra (jak w przypadku instalacji Piotra Uklańskiego) czy ważących ponad 1,5 tony (jak kinetyczna rzeźba Choe U – Rama). Żeby je zobaczyć, nie trzeba kupować biletu ani stać w kolejce na wystawę – dzieła są ogólnie dostępne, można je podziwiać przy każdej wizycie w Starym Browarze.
Zapewne również z tego względu obiekt jest licznie odwiedzany przez turystów. W odpowiedzi na ich potrzeby opracowano unikalne w skali kraju rozwiązanie w postaci audioprzewodnika, który zawiera informacje o wszystkich dziełach sztuki na stałe udostępnionych publiczności oraz najważniejsze fakty dotyczące Starego Browaru, działalności artystycznej Fundacji Art Stations Foundation, czy kompleksu Blow Up Hall 50 50, mieszczącego pięciogwiazdkowy hotel oraz bar i restaurację. Nagrania dotyczące Starego Browaru poprzedzone są wypowiedzią Grażyny Kulczyk, pomysłodawczyni i kreatorki Starego Browaru.
Czytaj też
Rogal Świętomarciński z unijnym znakiem geograficznym
W Poznaniu powstaje rezerwat archeologiczny
Informacja turystyczna na kółkach w Poznaniu
Aby skorzystać z audioprzewodnika wystarczy przyjść do Punktu Informacyjnego i wpłacić kaucję w wysokości 50 zł. Wraz z audioprzewodnikem każdy zwiedzający otrzymuje krótką instrukcję obsługi, a w przypadku wątpliwości czy pytań pomocą służą pracownicy punktu informacyjnego. Obsługa urządzenia jest intuicyjna – wystarczy skierować je na odbiornik zlokalizowany przy dziele sztuki, nacisnąć „start” i w słuchawkach usłyszeć informacje o danym obiekcie artystycznym. Audioprzewodnik umożliwia realizowanie indywidualnej trasy zwiedzania i jest dostępny w języku polskim, angielskim i niemieckim.
Nadal istnieje opcja zwiedzania z przewodnikiem lub też pobrać bezpłatną mapę (z zaznaczoną lokalizacją dzieł sztuki i podstawowymi informacjami) i zwiedzać na własną rękę.
Prekursorska na polską skalę inicjatywa potwierdza, że Stary Browar w pełni zasłużył na Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej, która nagrodziła go tytułem „Turystyczny Produkt roku 2011”. Materiały zostały opracowane przy współpracy merytorycznej z Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, a partnerem projektu jest MOOV More Video. Projekt rekomendowany jest przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną.
Więcej na temat tej wystawy i audioprzewodników można się dowiedzieć z naszej strony http://moov.pl/pl/wizytowka-chopina-p67
OdpowiedzUsuń