Jak się poruszać podczas Euro 2012 po Warszawie
wygodnie będzie się do stolicy Polski jechało także samochodem.
Port Lotniczy im. F. Chopina jest najlepszym lotniskiem w środkowo – wschodniej części kontynentu. Odprawia około 9 mln pasażerów rocznie i ponad 40 tys. ton frachtu . W 2010 r. lotnisko wykonało blisko 140 tysięcy operacji lotniczych. Po oddaniu nowego Terminala 2 trwa dalsza rozbudowa portu. Pod koniec 2011 r. otwarte zostanie bezpośrednie połączenie szybka koleją z lotniska do centrum .
Stolica ma dobre połączenia kolejowe z największymi miastami w Polsce – do Poznania, Krakowa, Katowic można dotrzeć w czasie 2,5 - 3 godzin. Niewiele dłużej będzie też trwała – po zakończeniu prac modernizacyjnych – podróż do Gdańska.
Warszawa ma wydajny system komunikacji miejskiej, obejmującej 23 – kilometrową linię metra (z północy na południe) , 27 linii tramwajowych (biegnących niemal wyłącznie po wydzielonych trasach) oraz 240 linii autobusowych - dziennych i nocnych.; w końcu 2010 r. rozpoczęła się budowa II linii metra. Warszawa ma też dobrze rozbudowany system kolei aglomeracyjnej i podmiejskiej, którą obsługują Koleje Mazowieckie, Szybka Kolej Miejska (SKM) , i Warszawska Kolej Dojazdowa (WKD) . Pasażerowie mogą skorzystać z tzw. Wspólnego Biletu obowiązującego w obrębie całej sieci miejskiej i podmiejskiej.
Komunikacja miejska w Warszawie dokonuje wielkiej wymiany taboru, która obejmie do UEFA EURO 2012™ m.in. 740 nowych autobusów, 120 tramwajów niskopodłogowych, kilkanaście nowych składów kolejowych SKM. Tabor wymieniają też - obsługujące regionalne trasy - Koleje Mazowieckie.
W stolicy rozbudowywany jest system parkingów Park & Ride. Działa ich już 7 , a 3 są w budowie. Podczas turnieju zostaną zorganizowane na obrzeżach miasta specjalne parkingi tymczasowe, aby można było zaparkować w sumie 25 -30 tys. pojazdów.
źródło uefaeuro2012.um.warszawa.pl
0 comments: