Aktualności,
Gdańskie biuro od 14 lat specjalizujące się w turystyce młodzieżowej i rodzinnej. Na najbliższe dwa miesiące przygotowało łącznie ponad 460 turnusów wypoczynkowych w 130 profilach tematycznych. Większość z nich trwa 12 dni.
Od 9 lat najbardziej popularną a co za tym idzie rozwijającą się ofertą są twórcze obozy artystyczne Interkamp. Ideą takich wyjazdów jest praktyczne rozbudzanie i kształtowanie wybranych pasji. To forma warsztatów dla młodych muzyków, wokalistów, tancerzy, aktorów, stylistów, fotografików, filmowców, modelek, miłośników mediów czy komputerów i wielu innych. W pierwszym turnusie tegorocznych wakacji taką formę wypoczynku wybrało 34,4 proc. młodych klientów.
– Nie boje się użyć określenia, że są to bardzo specjalistyczne eventy kulturalno-rozrywkowe – wyjaśnia ideę Intrekampów Kuba Marjański, dyrektor ds. turystyki w BTA Kompas. – Nastawienie młodzieży jest dziś bardzo precyzyjne. Oni doskonale wiedzą gdzie, kiedy z kim i po co chcą wyjeżdżać. Obserwujemy wręcz zjawisko wyczekiwania na ogłoszenie terminów poszczególnych obozów, aby móc się zapisać na ten jeden, konkretny, wybrany. Powodem może być towarzystwo, ale także upragniony, często bardzo znany instruktor czy trener.
Wciąż bardzo popularne są wyjazdy z dużą dozą aktywności i przygody. W pierwszym turnusie aż 4 na 10 młodych klientów wybrało takie właśnie propozycje. Prym wiodą wszelkie formy ruchowe i sportowe (np. wspinaczka górska, nauka i doskonalenie gry w golfa, obozy jeździeckie, piłkarskie, różne odmiany adventure), które wybrało łącznie 16,8 proc. małych klientów. Niesłabnącą popularnością cieszą się obozy żeglarskie - 14, 3 proc. klientów oraz obozy militarne - 7,3 proc. klientów - W ostatni latach zauważyliśmy spadek popularności tych ostatnich - podkreśla Kacper Domański, kierownik biura sprzedaży BTA Kompas. - Ten obszar przechodzi naturalną transformację. Czas zagubionego w dżungli Johna Rambo już minął. Dziś obowiązującą jest wersja znana z Mission Impossible, czyli łączenie wielu elementów konkretnej wiedzy i umiejętności, np. trekkingu, technik survivalowych, wspinaczki, zajęć linowych, jazdy quadami w jedną spójną całość.
Wciąż dużym, bo aż 11 proc., zainteresowaniem cieszą się obozy fabularne przenoszące młodych miłośników literatury fantasy w świat np. Star Wars i innych Role Playing Games (RPG). Dużym i bardzo pozytywnym zaskoczeniem jest też aktywność najmłodszych. Obozy maluszkowe, dla przedziału wiekowego 5- 9 lat, w pierwszym turnusie wakacyjnym wybrało aż 6,6 proc. spośród wszystkich kupujących.
Najchętniej wybieranym środowiskiem są polskie lasy i jeziora, głównie Mazury - 40,3 proc. wyjazdów. Na drugim miejscu znalazły się górskie okolice Wisły - 18,3 proc. a na trzecim Jura Krakowsko-Częstochowska – 14,5 proc. wyborów.
Wartym podkreślenia jest bardzo duży, wręcz niespotykany np. w turystyce wyjazdowej osób dorosłych, procent powracających do biura klientów. Lojalność względem ofert BTA Kompas w badanym okresie wyniosła 50,9 proc.
tabela: Udział procentowy najbardziej popularnych profili kolonijnych i obozowych w sprzedaży całego sezonu turystycznego. Obraz analityczny na dzień 28 czerwca 2012 r.
źródło: badania własne BTA Kompas Sp. z o.o.
Dzieciaki wypoczywać będą twórczo i aktywnie
Młodzież stawia na twórcze i bardzo aktywne wakacje. Taki jest wynik badania BTA Kompas, które przeanalizowało swoją sprzedaż na rozpoczynający się w niedzielę pierwszy turnus wakacyjny. Ponad 34 proc. sprzedaży to wyjazdy na twórcze obozy artystyczne typu Interkamp pomagające w specjalistyczny sposób odkrywać i rozwijać wybrane pasje.Gdańskie biuro od 14 lat specjalizujące się w turystyce młodzieżowej i rodzinnej. Na najbliższe dwa miesiące przygotowało łącznie ponad 460 turnusów wypoczynkowych w 130 profilach tematycznych. Większość z nich trwa 12 dni.
Od 9 lat najbardziej popularną a co za tym idzie rozwijającą się ofertą są twórcze obozy artystyczne Interkamp. Ideą takich wyjazdów jest praktyczne rozbudzanie i kształtowanie wybranych pasji. To forma warsztatów dla młodych muzyków, wokalistów, tancerzy, aktorów, stylistów, fotografików, filmowców, modelek, miłośników mediów czy komputerów i wielu innych. W pierwszym turnusie tegorocznych wakacji taką formę wypoczynku wybrało 34,4 proc. młodych klientów.
– Nie boje się użyć określenia, że są to bardzo specjalistyczne eventy kulturalno-rozrywkowe – wyjaśnia ideę Intrekampów Kuba Marjański, dyrektor ds. turystyki w BTA Kompas. – Nastawienie młodzieży jest dziś bardzo precyzyjne. Oni doskonale wiedzą gdzie, kiedy z kim i po co chcą wyjeżdżać. Obserwujemy wręcz zjawisko wyczekiwania na ogłoszenie terminów poszczególnych obozów, aby móc się zapisać na ten jeden, konkretny, wybrany. Powodem może być towarzystwo, ale także upragniony, często bardzo znany instruktor czy trener.
Wciąż bardzo popularne są wyjazdy z dużą dozą aktywności i przygody. W pierwszym turnusie aż 4 na 10 młodych klientów wybrało takie właśnie propozycje. Prym wiodą wszelkie formy ruchowe i sportowe (np. wspinaczka górska, nauka i doskonalenie gry w golfa, obozy jeździeckie, piłkarskie, różne odmiany adventure), które wybrało łącznie 16,8 proc. małych klientów. Niesłabnącą popularnością cieszą się obozy żeglarskie - 14, 3 proc. klientów oraz obozy militarne - 7,3 proc. klientów - W ostatni latach zauważyliśmy spadek popularności tych ostatnich - podkreśla Kacper Domański, kierownik biura sprzedaży BTA Kompas. - Ten obszar przechodzi naturalną transformację. Czas zagubionego w dżungli Johna Rambo już minął. Dziś obowiązującą jest wersja znana z Mission Impossible, czyli łączenie wielu elementów konkretnej wiedzy i umiejętności, np. trekkingu, technik survivalowych, wspinaczki, zajęć linowych, jazdy quadami w jedną spójną całość.
Wciąż dużym, bo aż 11 proc., zainteresowaniem cieszą się obozy fabularne przenoszące młodych miłośników literatury fantasy w świat np. Star Wars i innych Role Playing Games (RPG). Dużym i bardzo pozytywnym zaskoczeniem jest też aktywność najmłodszych. Obozy maluszkowe, dla przedziału wiekowego 5- 9 lat, w pierwszym turnusie wakacyjnym wybrało aż 6,6 proc. spośród wszystkich kupujących.
Najchętniej wybieranym środowiskiem są polskie lasy i jeziora, głównie Mazury - 40,3 proc. wyjazdów. Na drugim miejscu znalazły się górskie okolice Wisły - 18,3 proc. a na trzecim Jura Krakowsko-Częstochowska – 14,5 proc. wyborów.
Wartym podkreślenia jest bardzo duży, wręcz niespotykany np. w turystyce wyjazdowej osób dorosłych, procent powracających do biura klientów. Lojalność względem ofert BTA Kompas w badanym okresie wyniosła 50,9 proc.
PROFIL | DOTYCHCZASOWY UDZIAŁ PROCENTOWY W SPRZEDAŻY CAŁEGO SEZONU WAKACYJNEGO | CENY OD |
Interkamp | 27,2 proc. | 2199 zł |
Aktywne i przygodowe | 14,5 proc. | 1799 zł |
Fabularne | 8,3 proc. | 1899 zł |
Militarno- Survivalowe | 5,9 proc. | 1899 zł |
Maluszkowe | 5,8 proc. | 999 zł |
Pozostałe | 38,3 proc. | 1799 zł |
tabela: Udział procentowy najbardziej popularnych profili kolonijnych i obozowych w sprzedaży całego sezonu turystycznego. Obraz analityczny na dzień 28 czerwca 2012 r.
źródło: badania własne BTA Kompas Sp. z o.o.
0 comments: