Aktualności,
BTA Kompas po raz kolejny zanotowało rekordowy wzrost zainteresowania ofertą twórczych obozów artystycznych Interkamp i to aż o ponad 10 proc. Po raz drugi w historii firmy ten sztandarowy format wypoczynku dla ludzi pełnych pasji przeniesiono na jeden turnus także poza granice Polski. W tym roku do słonecznej Hiszpanii.
Jedni uważali, że żeglarstwo lub jazda konna to historyczny przeżytek. Inni, że to sport z grupy tzw. aktywności elitarnych, drogich i snobistycznych. Nic bardziej mylnego. Oba formaty przebojem wróciły na tegoroczne dziecięce i młodzieżowe listy przebojów wakacyjnych
– Nie wiem czy należy mówić o fenomenie, ale z pewnością powrót do tych klasycznie pięknych sportów pozytywnie nas zaskoczył – komentuje Kacper Domański, odpowiedzialny za strategię sprzedażową w BTA Kompas. – W piątym turnusie na każdą setkę uczestników, blisko 10-ciu wyjechało na wakacje w siodle.
Być może po latach zafascynowania twardą militarką i survivalem właśnie obserwujemy masowy powrót do spokoju, piękna i romantyzmu w kontakcie z naturą i przyrodą? Na obozy jeździeckie z BTA Kompas wyjechało w badanym okresie o 2,1 pkt. proc. uczestników więcej niż przed rokiem (V turnus 2012 – 9,2 proc.; V turnus 2011 – 7,1 proc.).
Obozy jeździeckie, podobnie jak wszelkie inne kolonie i obozy przygodowe oraz świetnie spisujące się we wszystkich turnusach obozy żeglarskie przejęły na koniec wakacji rolę tematycznego lidera. W piątym turnusie, aktywne formy wypoczynku wybrało sumarycznie 46,5 proc. wszystkich uczestników. To najlepszy wynik w okresowej analizie. Na drugim miejscu znalazły się Interkampy. Te twórcze i artystyczne obozy warsztatowe, pomagające odnajdywać, rozwijać i wzmacniać indywidualne pasje wybrało w badanym okresie 25,6 proc. uczestników. Warto podkreślić, że w tej kategorii notujemy wzrost o 10,1 pkt proc. rok do roku (V turnus 2012 – 25,6 proc.; V turnus 2011 – 15,5 proc.). Zdaniem przedstawicieli BTA Kompas wpływ na wzmocnienie tego formatu mogła mieć z jednej strony lipcowa akcja konkursowa „Pokaż nam swoją pasję” zorganizowana wspólnie z dwutygodnikiem edukacyjnym Cogito na profilu Facebooku BTA Kompas, a z drugiej zagraniczna edycja Interkampu.
- Prze rokiem rozpoczęliśmy ten niełatwy logistycznie eksperyment i wyjechaliśmy pracować i bawić się do Czech. W tym roku ponowiliśmy akcję. Zmieniliśmy jednak destynację i zabraliśmy miłośników fotografii, śpiewu i gry na gitarze do położonej zaledwie 56 km od Barcelony, nadmorskiej Calleli w słonecznej Hiszpanii – wyjaśnia Kuba Marjański, dyrektor ds. turystyki w BTA Kompas.
Piaszczysta plaża, gorące słońce i niebieskie niebo nie stanowi jednak jedynej atrakcji. Wraz z uczestnikami do Hiszpanii pojechał cały warsztatowy sprzęt, instruktorzy, trenerzy i kadra wychowawcza.
– Tym z pewnością różnimy się od naszej tańszej konkurencji. Niezależnie od tego, gdzie organizujemy nasze obozy, to zawsze są one w bardzo określonej formule i wysokim standardzie – uzupełnia Marjański. - Uczestnicy mają zapewniony taki sam poziom zajęci jak w Polsce, do dyspozycji tyle samo sprzętu i czasu na jego wykorzystywanie. Dla nas to wyzwanie organizacyjne pt. logistyka i cargo, ale kto wie, może to pomysł na nową ścieżkę dla naszych Intrkampów?
Warto podkreślić, że Interkamp w Hiszpanii sprzedał się w 100 proc. w przysłowiowym oka mgnieniu.
Trzecie miejsce na podium piątego turnusu zajmują obozy rodzinne. To nowość w ofercie BTA Kompas, autorsko wprowadzana na cały rynek turystyki dziecięcej, młodzieżowej i rodzinnej. Obozy rodzinne mają za zadanie w delikatny, pozytywny i przemyślany sposób przygotowywać najmłodsze dzieci, nawet 2-3 letnie, do stopniowego usamodzielniania się i w konsekwencji wyjazdów na obozy i kolonie. BTA Kompas już przed sezonem zapowiadało, że wiąże z tym projektem duże nadzieje i jak widać pomysł okazał się strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Sprzedano wszystkie miejsca, a współczynnik zainteresowania zakupowego taką ofertą wynosił w piątym turnusie aż 17,7 proc. spośród wszystkich możliwych formatów.
Najchętniej wybieranym regionem wypoczynkowym dla dzieci i młodzieży w piątym turnusie pozostały polskie lasy i jeziora. Na Mazury wyjechało 46,8 proc. wszystkich uczestników. Na drugim miejscu znalazły się przepiękne, beskidzkie okolice Wisły - 16,4 proc., a na trzecim region Jury Krakowsko-Częstochowskiej – 15,2 proc. wyborów.
Lojalność klientów względem marki Kompas po raz kolejny stała na bardzo wysokim poziomie. W piątym turnusie 2012 roku współczynnik powracających do oferty biura klientów wynosił 53 proc.
Gdańskie biuro od 14 lat specjalizujące się w turystyce młodzieżowej i rodzinnej. W tegorocznym sezonie biuro zrealizowało łącznie ponad 460 turnusów wakacyjnych. W ofercie znalazło się ponad 130 profili tematycznych na różnego rodzaju obozy i kolonie, w tym aż 30 na twórcze i artystyczne obozy - Interkamp. W czasie jednego wakacyjnego terminu nad bezpieczeństwem i zabawą dzieci i młodzieży czuwało łącznie 350 osób, w tym aż 11 zakontraktowanych przez organizatora lekarzy.
Elitarne młodzieżowe wakacje dla każdego
Pod żaglami i w siodle. Elitarne kiedyś sporty, dziś masowo napędzają wyobraźnię dzieci, młodzieży i ich rodziców. Aktywne i przygodowe formy wypoczynku biją rekordy popularności w piątym turnusie, kończącym tegoroczne wakacje szkolne.BTA Kompas po raz kolejny zanotowało rekordowy wzrost zainteresowania ofertą twórczych obozów artystycznych Interkamp i to aż o ponad 10 proc. Po raz drugi w historii firmy ten sztandarowy format wypoczynku dla ludzi pełnych pasji przeniesiono na jeden turnus także poza granice Polski. W tym roku do słonecznej Hiszpanii.
Jedni uważali, że żeglarstwo lub jazda konna to historyczny przeżytek. Inni, że to sport z grupy tzw. aktywności elitarnych, drogich i snobistycznych. Nic bardziej mylnego. Oba formaty przebojem wróciły na tegoroczne dziecięce i młodzieżowe listy przebojów wakacyjnych
– Nie wiem czy należy mówić o fenomenie, ale z pewnością powrót do tych klasycznie pięknych sportów pozytywnie nas zaskoczył – komentuje Kacper Domański, odpowiedzialny za strategię sprzedażową w BTA Kompas. – W piątym turnusie na każdą setkę uczestników, blisko 10-ciu wyjechało na wakacje w siodle.
Być może po latach zafascynowania twardą militarką i survivalem właśnie obserwujemy masowy powrót do spokoju, piękna i romantyzmu w kontakcie z naturą i przyrodą? Na obozy jeździeckie z BTA Kompas wyjechało w badanym okresie o 2,1 pkt. proc. uczestników więcej niż przed rokiem (V turnus 2012 – 9,2 proc.; V turnus 2011 – 7,1 proc.).
Obozy jeździeckie, podobnie jak wszelkie inne kolonie i obozy przygodowe oraz świetnie spisujące się we wszystkich turnusach obozy żeglarskie przejęły na koniec wakacji rolę tematycznego lidera. W piątym turnusie, aktywne formy wypoczynku wybrało sumarycznie 46,5 proc. wszystkich uczestników. To najlepszy wynik w okresowej analizie. Na drugim miejscu znalazły się Interkampy. Te twórcze i artystyczne obozy warsztatowe, pomagające odnajdywać, rozwijać i wzmacniać indywidualne pasje wybrało w badanym okresie 25,6 proc. uczestników. Warto podkreślić, że w tej kategorii notujemy wzrost o 10,1 pkt proc. rok do roku (V turnus 2012 – 25,6 proc.; V turnus 2011 – 15,5 proc.). Zdaniem przedstawicieli BTA Kompas wpływ na wzmocnienie tego formatu mogła mieć z jednej strony lipcowa akcja konkursowa „Pokaż nam swoją pasję” zorganizowana wspólnie z dwutygodnikiem edukacyjnym Cogito na profilu Facebooku BTA Kompas, a z drugiej zagraniczna edycja Interkampu.
- Prze rokiem rozpoczęliśmy ten niełatwy logistycznie eksperyment i wyjechaliśmy pracować i bawić się do Czech. W tym roku ponowiliśmy akcję. Zmieniliśmy jednak destynację i zabraliśmy miłośników fotografii, śpiewu i gry na gitarze do położonej zaledwie 56 km od Barcelony, nadmorskiej Calleli w słonecznej Hiszpanii – wyjaśnia Kuba Marjański, dyrektor ds. turystyki w BTA Kompas.
Piaszczysta plaża, gorące słońce i niebieskie niebo nie stanowi jednak jedynej atrakcji. Wraz z uczestnikami do Hiszpanii pojechał cały warsztatowy sprzęt, instruktorzy, trenerzy i kadra wychowawcza.
– Tym z pewnością różnimy się od naszej tańszej konkurencji. Niezależnie od tego, gdzie organizujemy nasze obozy, to zawsze są one w bardzo określonej formule i wysokim standardzie – uzupełnia Marjański. - Uczestnicy mają zapewniony taki sam poziom zajęci jak w Polsce, do dyspozycji tyle samo sprzętu i czasu na jego wykorzystywanie. Dla nas to wyzwanie organizacyjne pt. logistyka i cargo, ale kto wie, może to pomysł na nową ścieżkę dla naszych Intrkampów?
Warto podkreślić, że Interkamp w Hiszpanii sprzedał się w 100 proc. w przysłowiowym oka mgnieniu.
Trzecie miejsce na podium piątego turnusu zajmują obozy rodzinne. To nowość w ofercie BTA Kompas, autorsko wprowadzana na cały rynek turystyki dziecięcej, młodzieżowej i rodzinnej. Obozy rodzinne mają za zadanie w delikatny, pozytywny i przemyślany sposób przygotowywać najmłodsze dzieci, nawet 2-3 letnie, do stopniowego usamodzielniania się i w konsekwencji wyjazdów na obozy i kolonie. BTA Kompas już przed sezonem zapowiadało, że wiąże z tym projektem duże nadzieje i jak widać pomysł okazał się strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Sprzedano wszystkie miejsca, a współczynnik zainteresowania zakupowego taką ofertą wynosił w piątym turnusie aż 17,7 proc. spośród wszystkich możliwych formatów.
Najchętniej wybieranym regionem wypoczynkowym dla dzieci i młodzieży w piątym turnusie pozostały polskie lasy i jeziora. Na Mazury wyjechało 46,8 proc. wszystkich uczestników. Na drugim miejscu znalazły się przepiękne, beskidzkie okolice Wisły - 16,4 proc., a na trzecim region Jury Krakowsko-Częstochowskiej – 15,2 proc. wyborów.
Lojalność klientów względem marki Kompas po raz kolejny stała na bardzo wysokim poziomie. W piątym turnusie 2012 roku współczynnik powracających do oferty biura klientów wynosił 53 proc.
Gdańskie biuro od 14 lat specjalizujące się w turystyce młodzieżowej i rodzinnej. W tegorocznym sezonie biuro zrealizowało łącznie ponad 460 turnusów wakacyjnych. W ofercie znalazło się ponad 130 profili tematycznych na różnego rodzaju obozy i kolonie, w tym aż 30 na twórcze i artystyczne obozy - Interkamp. W czasie jednego wakacyjnego terminu nad bezpieczeństwem i zabawą dzieci i młodzieży czuwało łącznie 350 osób, w tym aż 11 zakontraktowanych przez organizatora lekarzy.
| ||
PROFIL | DOTYCHCZASOWY UDZIAŁ PROCENTOWY WYBRANYCH FORM I PROFILI TEMATYCZNYCH W SPRZEDAŻY CAŁEGO SEZONU WAKACYJNEGO | CENY OD |
Interkamp | 31,6 proc. | 2199 zł |
Aktywne i przygodowe | 19,3 proc. | 1799 zł |
Sportowe | 6,9 proc. | 1899 zł |
Rodzinne | 2,1 proc. | 1599zł |
Pozostałe | 40,1 proc. | 999 zł |
0 comments: