Alpy,
Operator kolejek górskich Savognin Bergbahnen AG przygotował szwajcarską premierę na otwarcie sezonu zimowego 2012-13.
Nowa kolejka „Tigignas-Somtgant“ zastąpiła 3-osobowy wyciąg kanapowy wybudowany w 1984 roku oraz wyciąg orczykowy pochodzący jeszcze z roku 1962. Jej zadaniem jest dowożenie chętnych na sam szczyt. Dzięki 38 kabinkom przepustowość kolejki w początkowym okresie po uruchomieniu wzrośnie do 2000 osób na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac ma ona osiągnąć 2600 osób na godzinę. Dolna stacja kolejki znajduje się na wysokości 1600 m, stacja górna - na 2100 m.
Operator postawił przed inżynierami budującymi kolejkę bardzo wysokie wymagania. Z jednej strony ma być ona optymalnym środkiem transportu dowożącym turystów na szczyt, gdzie o każdej porze roku czeka wiele atrakcji. Zimą wywozi chętnych do zjazdów na nartach, snowboardzie, modnych urządzeniach czy sankach, latem ma służyć rowerzystom, miłośnikom wędrówek czy zjazdów na różnym, modnym sprzęcie oraz rodzinom z wózkami dziecięcymi.
Ograniczone miejsce przy dolnej stacji kolejki i przestrzeganie norm hałasu w połączeniu z budową nowej restauracji górskiej na dachu budynku górnej stacji kolejki uzupełniają wymagania zleceniodawcy.
Optymalne spełnienie tych wszystkich wymagań oraz doświadczenie w budowie kolejek 10-osobowych wskazywały na wybranie firmy LEITNER ropeways, mówi Vendelin Coray z Savognin Bergbahn AG. LEITNER ropeways jest dumny z dobrego przyjęcia 10-osobowej kolejki kabinowej i tego ważnego zlecenia ze Szwajcarii.
10-osobowa kolejka kabinowa w Savognin
W Savognin, latem 2012, firma Leitner wybudowała z Tigignas do Somtgant 10-osobową kolejkę gondolową. Po udanym uruchomieniu 10-osobowych kolejek kabinowych w Kronplatz we Włoszech i Kitzbühl w Austrii, od teraz także w Szwajcarii kursuje pierwsza 10-osobowa kolejka kabinowa wybudowana przez firmę LEITNER ropeways.Operator kolejek górskich Savognin Bergbahnen AG przygotował szwajcarską premierę na otwarcie sezonu zimowego 2012-13.
Nowa kolejka „Tigignas-Somtgant“ zastąpiła 3-osobowy wyciąg kanapowy wybudowany w 1984 roku oraz wyciąg orczykowy pochodzący jeszcze z roku 1962. Jej zadaniem jest dowożenie chętnych na sam szczyt. Dzięki 38 kabinkom przepustowość kolejki w początkowym okresie po uruchomieniu wzrośnie do 2000 osób na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac ma ona osiągnąć 2600 osób na godzinę. Dolna stacja kolejki znajduje się na wysokości 1600 m, stacja górna - na 2100 m.
Operator postawił przed inżynierami budującymi kolejkę bardzo wysokie wymagania. Z jednej strony ma być ona optymalnym środkiem transportu dowożącym turystów na szczyt, gdzie o każdej porze roku czeka wiele atrakcji. Zimą wywozi chętnych do zjazdów na nartach, snowboardzie, modnych urządzeniach czy sankach, latem ma służyć rowerzystom, miłośnikom wędrówek czy zjazdów na różnym, modnym sprzęcie oraz rodzinom z wózkami dziecięcymi.
Ograniczone miejsce przy dolnej stacji kolejki i przestrzeganie norm hałasu w połączeniu z budową nowej restauracji górskiej na dachu budynku górnej stacji kolejki uzupełniają wymagania zleceniodawcy.
Optymalne spełnienie tych wszystkich wymagań oraz doświadczenie w budowie kolejek 10-osobowych wskazywały na wybranie firmy LEITNER ropeways, mówi Vendelin Coray z Savognin Bergbahn AG. LEITNER ropeways jest dumny z dobrego przyjęcia 10-osobowej kolejki kabinowej i tego ważnego zlecenia ze Szwajcarii.
0 comments: