bagaż,
Baggage Improvement Programme to projekt Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), do którego Lotnisko Chopina zostało zaproszone na początku ub. roku jako jedyne w Polsce i jedno z pięciu w Europie Środkowo-Wschodniej.
W ramach realizacji programu powołany został zespół, składający się z przedstawicieli wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces obsługi bagażu: agentów obsługi naziemnej, służb operacyjnych lotniska oraz służb państwowych. Stała współpraca, wymiana informacji i wspólne rozwiązywanie problemów pozwoliły na wypracowanie i wdrożenie rozwiązań, które, choć wydają się z pozoru drobne, to jednak pozwoliły osiągnąć średni tygodniowy czas dostarczenia pierwszego bagażu na poziomie około 20 min.
- Cotygodniowe spotkania osób bezpośrednio zaangażowanych w proces obsługi bagażu dają doskonałe rezultaty – mówi Tomasz Prokopiuk, kierownik Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów, koordynujący prace zespołu BIP. – Bez zbędnej zwłoki jesteśmy w stanie reagować na sytuację i znajdywać najbardziej skuteczne rozwiązania, które potem wdrażamy. To daje wymierne wyniki odczuwalne przez pasażerów – dodaje.
Usprawnienie przepływu informacji i nowatorskie rozwiązania logistyczne pozwalają na uzyskanie dobrych wyników pomimo faktu, że w naszej szerokości geograficznej zima potrafi skutecznie utrudnić życie pracy agentów obsługi naziemnej przewożących bagaż z samolotów do sortowni. Udostępnienie agentom przestrzeni dla wózków bagażowych w bezpośrednim sąsiedztwie sortowni, czy zmiana organizacji pracy w sortowni – to przykłady kilku zmian wynikających z nowej formuły koordynacji. Inne rozwiązania to m.in. wprowadzenie na wyświetlacze systemu informacji pasażerskiej szczegółowej informacji o agencie handlingowym obsługującym rejs i przewidywanym czasie dostarczenia bagażu.
Zmienione zostały również procedury obowiązujące przy nadawaniu bagażu przed odlotem z portu. Agenci zobowiązani zostali do częstszego korzystania z kuwet bagażowych oraz płaskiego układania bagażu na taśmociągu podającym, usprawniono również proces informowania o bagażu zatrzymanym do dodatkowej kontroli.
- Takie działania pozwalają nam znacząco zmniejszyć udział źle obsłużonego bagażu. Zależy nam na tym, żeby żaden z pasażerów podróżujących z/do Warszawy nie miał problemów ze swoim bagażem – zapewnia Tomasz Prokopiuk.
źródło lotnisko-chopina.pl
Bagaż coraz lepiej obsługiwany na Lotnisku Chopina
Co najmniej o połowę skrócił się średni czas dostarczania bagażu na Lotnisku Chopina w ciągu 2012 r. To m.in. efekt udziału lotniska w międzynarodowym programie Baggage Improvement Programme (BIP).Fot. D. Kłosiński
Baggage Improvement Programme to projekt Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), do którego Lotnisko Chopina zostało zaproszone na początku ub. roku jako jedyne w Polsce i jedno z pięciu w Europie Środkowo-Wschodniej.
W ramach realizacji programu powołany został zespół, składający się z przedstawicieli wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces obsługi bagażu: agentów obsługi naziemnej, służb operacyjnych lotniska oraz służb państwowych. Stała współpraca, wymiana informacji i wspólne rozwiązywanie problemów pozwoliły na wypracowanie i wdrożenie rozwiązań, które, choć wydają się z pozoru drobne, to jednak pozwoliły osiągnąć średni tygodniowy czas dostarczenia pierwszego bagażu na poziomie około 20 min.
- Cotygodniowe spotkania osób bezpośrednio zaangażowanych w proces obsługi bagażu dają doskonałe rezultaty – mówi Tomasz Prokopiuk, kierownik Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów, koordynujący prace zespołu BIP. – Bez zbędnej zwłoki jesteśmy w stanie reagować na sytuację i znajdywać najbardziej skuteczne rozwiązania, które potem wdrażamy. To daje wymierne wyniki odczuwalne przez pasażerów – dodaje.
Usprawnienie przepływu informacji i nowatorskie rozwiązania logistyczne pozwalają na uzyskanie dobrych wyników pomimo faktu, że w naszej szerokości geograficznej zima potrafi skutecznie utrudnić życie pracy agentów obsługi naziemnej przewożących bagaż z samolotów do sortowni. Udostępnienie agentom przestrzeni dla wózków bagażowych w bezpośrednim sąsiedztwie sortowni, czy zmiana organizacji pracy w sortowni – to przykłady kilku zmian wynikających z nowej formuły koordynacji. Inne rozwiązania to m.in. wprowadzenie na wyświetlacze systemu informacji pasażerskiej szczegółowej informacji o agencie handlingowym obsługującym rejs i przewidywanym czasie dostarczenia bagażu.
Zmienione zostały również procedury obowiązujące przy nadawaniu bagażu przed odlotem z portu. Agenci zobowiązani zostali do częstszego korzystania z kuwet bagażowych oraz płaskiego układania bagażu na taśmociągu podającym, usprawniono również proces informowania o bagażu zatrzymanym do dodatkowej kontroli.
- Takie działania pozwalają nam znacząco zmniejszyć udział źle obsłużonego bagażu. Zależy nam na tym, żeby żaden z pasażerów podróżujących z/do Warszawy nie miał problemów ze swoim bagażem – zapewnia Tomasz Prokopiuk.
źródło lotnisko-chopina.pl
0 comments: