lotnisko Chopina,
– To duże wydarzenie i sukces LOTOSU – podkreśla Maciej Szozda, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy LOTOS S.A. – To naturalne, że jako producent i dostawca najwyżej jakości paliw chcemy być obecni na największym lotnisku w kraju. To również doskonały przyczółek do dalszej ekspansji i rozwoju bezpośrednich dostaw paliw lotniczych w całej Polsce.
– Uruchomienie dostaw przez drugiego dużego dostawcę paliwa jest dla Lotniska Chopina ogromnie ważnym wydarzeniem. Oznacza to realną konkurencję na rynku dostaw paliwa i daje realną nadzieję na obniżenie cen, a przez to zwiększenie atrakcyjności naszego portu. Walczyliśmy o to od wielu lat i cieszymy się, że nasze starania wreszcie stają się rzeczywistością – mówi Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.
Aktualnie LOTOS tankuje w Warszawie samoloty Air France, KLM i TNT. LOTOS Tank prowadzi jednocześnie zaawansowane negocjacje z kolejnymi potencjalnymi partnerami.
Oprócz Lotniska Chopina LOTOS Tank działa również w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Spółka uruchomiła tam bazę paliwową, która obsłużyła już ponad 10 tys. samolotów.
LOTOS Tank dostarcza też paliwo do portów lotniczych we Wrocławiu i Rzeszowie, które to porty samodzielnie wykonują operacje tankowania.
LOTOS Tank, dzięki realizacji Programu 10+, chce znacznie wzmocnić swoją pozycję na rynku paliw lotniczych. W 2012 r. rafineria Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku wyprodukowała ponad 500 tys. ton paliw lotniczych. W 2009 r. (przed zakończeniem Programu 10+) było to ponad 350 tys. ton. Paliwo lotnicze w Gdańsku w głównej mierze produkują dwie instalacje Merox. W ciągu mniej więcej godziny obie są w stanie wytworzyć ok. 60 ton tego paliwa. Taka ilość wystarczy Boeingowi 767 na przelot np. z Warszawy do Chicago.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Istnieje od 1934 r. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2012 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,5 mln pasażerów, czyli blisko 40 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. Na lotnisku operuje 27 regularnych przewoźników, którzy w sezonie zimowym 2012/13 obsługują połączenia do 62 portów w 36 krajach na czterech kontynentach.
źródło lotnisko-chopina.pl
LOTOS rozpoczyna dostawy paliwa na Lotnisku Chopina w Warszawie
Spółka LOTOS Tank, wchodząca w skład Grupy Kapitałowej LOTOS, uruchomiła bezpośrednią sprzedaż paliw lotniczych na Lotnisku Chopina w Warszawie. Dzięki temu największy port lotniczy w Polsce zyskał kolejnego alternatywnego dostawcę paliw, co pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo i efektywność jego funkcjonowania.– To duże wydarzenie i sukces LOTOSU – podkreśla Maciej Szozda, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy LOTOS S.A. – To naturalne, że jako producent i dostawca najwyżej jakości paliw chcemy być obecni na największym lotnisku w kraju. To również doskonały przyczółek do dalszej ekspansji i rozwoju bezpośrednich dostaw paliw lotniczych w całej Polsce.
– Uruchomienie dostaw przez drugiego dużego dostawcę paliwa jest dla Lotniska Chopina ogromnie ważnym wydarzeniem. Oznacza to realną konkurencję na rynku dostaw paliwa i daje realną nadzieję na obniżenie cen, a przez to zwiększenie atrakcyjności naszego portu. Walczyliśmy o to od wielu lat i cieszymy się, że nasze starania wreszcie stają się rzeczywistością – mówi Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.
Aktualnie LOTOS tankuje w Warszawie samoloty Air France, KLM i TNT. LOTOS Tank prowadzi jednocześnie zaawansowane negocjacje z kolejnymi potencjalnymi partnerami.
Oprócz Lotniska Chopina LOTOS Tank działa również w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Spółka uruchomiła tam bazę paliwową, która obsłużyła już ponad 10 tys. samolotów.
LOTOS Tank dostarcza też paliwo do portów lotniczych we Wrocławiu i Rzeszowie, które to porty samodzielnie wykonują operacje tankowania.
LOTOS Tank, dzięki realizacji Programu 10+, chce znacznie wzmocnić swoją pozycję na rynku paliw lotniczych. W 2012 r. rafineria Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku wyprodukowała ponad 500 tys. ton paliw lotniczych. W 2009 r. (przed zakończeniem Programu 10+) było to ponad 350 tys. ton. Paliwo lotnicze w Gdańsku w głównej mierze produkują dwie instalacje Merox. W ciągu mniej więcej godziny obie są w stanie wytworzyć ok. 60 ton tego paliwa. Taka ilość wystarczy Boeingowi 767 na przelot np. z Warszawy do Chicago.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Istnieje od 1934 r. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2012 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,5 mln pasażerów, czyli blisko 40 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. Na lotnisku operuje 27 regularnych przewoźników, którzy w sezonie zimowym 2012/13 obsługują połączenia do 62 portów w 36 krajach na czterech kontynentach.
źródło lotnisko-chopina.pl
0 comments: