Alfa Star,
Od wielu lat najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym jest Egipt. Głównie za sprawą wysokiego standardu oferowanego w przystępnych cenach oraz gwarancji doskonałej pogody przez cały rok. Pozycji lidera nie zaszkodziły nawet niepokoje w północnej Afryce.
- Nasi Klienci chętnie jeżdżą do Egiptu, tamtejsze hotele oferują komfortowe warunki, liczne atrakcje i udogodnienia. Wszystko to w bardzo okazyjnych cenach. – tłumaczy Małgorzata Kozakowska, dyrektor marketingu i reklamy Alfa Star – Egipt jest też kierunkiem całorocznym, a na miejscu coś dla siebie znajdą amatorzy zwiedzania, aktywnego wypoczynku i plażowicze.”– dodaje.
Z badania przeprowadzonego wśród Klientów biura wynika, że ponad połowa z nich wybrała właśnie Egipt. Na podium znalazły się także Turcja i Bułgaria. Pozostałe, europejskie kierunki takie jak Grecja, Hiszpania (w tym Wyspy Kanaryjskie) i Portugalia jako najchętniej wybierane łącznie wskazało 20 % Klientów.
Mimo niesłabnącej popularności Egiptu analiza decyzji zakupowych wyraźnie pokazuje,
że mamy większe zaufanie do europejskich kurortów, w których znacznie częściej wybieramy niższy standard hoteli. W takich krajach jak Bułgaria czy Hiszpania chętniej decydujemy się na hotele 3 i 4 gwiazdkowe, podczas gdy w Egipcie królują resorty 4 i 5 gwiazdkowe. „Standard 3* w obiektach europejskich jest dla nas zadowalający, choć wpływ na to ma oczywiście także cena, np. chętnie odwiedzane przez turystów z Polski Wyspy Kanaryjskie
są nieco droższe od Egiptu, dlatego turyści decydujący się na wybór tego kierunku częściej,
aż 66 procent, wybierają tańsze ale sprawdzone obiekty.” – wyjaśnia ekspert Alfa Star. Najbardziej wyrównany podział na najchętniej wybierany standard obiektów można zaobserwować w Turcji, obiekty 3, 4 i 5 gwiazdkowe wybiera odpowiednio ok. 30% klientów decydujących się na wypoczynek w jednym z tureckich kurortów.
- Wynika to z tego, że starannie dobieramy obiekty niższej kategorii, stawiamy na te hotele, które sprawdziły się w poprzednich latach i takie, co do których mamy absolutną pewność, że serwis będzie
na dobrym poziomie.” – mówi Małgorzata Kozakowska – „Klienci bez obaw wybierają takie obiekty i wracają zadowoleni.- dodaje.
Na wakacjach stawiamy przede wszystkim na wygodę i zapewne dlatego najpopularniejszą formą wyżywienia jest All inclusive, widać to szczególnie w Egipcie gdzie z tej opcji korzysta zdecydowana większość turystów, podobnie w Turcji czy Tunezji. Choć w tej ostatniej częściej skłaniamy się także do wyboru dwóch posiłków. Opcja HB króluje na Kanarach natomiast w swojskiej Bułgarii nie szukamy luksusów i szczególnie w hotelach
3* rezygnujemy z wyżywienia lub decydujemy się jedynie na śniadania.
Statystyki pokazują, że podczas wymarzonego urlopu najchętniej wypoczywamy na plaży lub przy basenie, niecałe 4 procent turystów decyduje się na wycieczki objazdowe, liczba
ta wzrasta w miesiącach zimowych kiedy pogoda sprzyja zwiedzaniu, w lutym na taką formę wypoczynku zdecydowało się 10% turystów. Podczas pobytu w hotelu również niewiele się ruszamy blisko połowa turystów deklaruje w badaniu, że nie skorzystała z żadnej wycieczki fakultatywnej, a 24% wzięło udział w jednej.
Wszystko wskazuje na to, że w 2013 roku nie czeka nas rewolucja w turystyce. Analiza sprzedaży oferty first minute pokazuje, że Egipt nadal będzie święcił triumfy wśród najpopularniejszych kierunków, na drugiej pozycji plasuje się Turcja a za nimi kierunki europejskie, wśród których wyraźnie widać wzrost zainteresowania wyjazdami na Kretę, Korfu i do Hiszpanii. Najnowsze kierunki w ofercie Alfa Star: Japonia, Tajlandia i Indie cieszą się sporym zainteresowaniem, ich wprowadzenie do oferty jest odpowiedzią na potrzeby Klientów, którzy co raz chętniej marzą o egzotycznych podróżach.
- Każdego roku starannie wybieramy hotele, które trafiają do naszej oferty. Jest to szczególnie ważne dla rodzin z dziećmi. Podróżując z nami mają bardzo konkretne oczekiwania. Zwracają uwagę nie tylko na lokalizację hotelu, odległość od morza czy rodzaj plaży lecz także na to jak duże są pokoje, czy hotel zapewnia odpowiednie animacje i atrakcje dla dzieci” – mówi Małgorzata Kozakowska z Alfa Star – „To chyba najbardziej wymagająca grupa Klientów dlatego robimy wszystko by zapewnić im to czego oczekują. W tym sezonie największą popularnością cieszą się Regency Plaza Aquapark w egipskim Sharm el Sheikh, Club Konakli w Turcji oraz hotel Alhambra na Costa Brava.
95 procent rodzin z dziećmi wybiera opcję All Inclusive, chętnie decydują się także na hotele położone bezpośrednio przy piaszczystych plażach czy obiekty, w których są Aquaparki.
Co raz większą grupę Klientów stanowią także single, którzy chętnie korzystają ze specjalnych ofert bez dopłat, stosowanych przez inne biura za pojedyncze wykorzystanie pokoju dwu osobowego.
Nie zmieniają się nasze przyzwyczajenia dotyczące terminu wyjazdu, tradycyjnie najchętniej podróżujemy w miesiącach letnich mimo, że wiele kierunków oferuje doskonałą pogodę przez cały rok. Największym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy od czerwca do lipca oraz długi weekend majowy, który w tym roku bije rekordy popularności, a dostępność miejsc w hotelach i samolotach na przełomie kwietnia i maja już jest niewielka.
Na plaży i pod palmą. Gdzie i jak wypoczywają Polacy?
Wysoki standard, all inclusive i wypoczynek na plaży to sprawdzony sposób na udany urlop. Polacy pokochali ciepłe kraje, nadal najczęściej podróżują do Egiptu jednak co raz chętniej wybierają mniej znane kierunki. Alfa Star podsumowało preferencje wyjazdowe polskich turystów w 2012 roku. Na podstawie decyzji zakupowych klientów biura i badania satysfakcji klientów powstał raport przedstawiający obraz Polaków na wakacjach.Od wielu lat najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym jest Egipt. Głównie za sprawą wysokiego standardu oferowanego w przystępnych cenach oraz gwarancji doskonałej pogody przez cały rok. Pozycji lidera nie zaszkodziły nawet niepokoje w północnej Afryce.
- Nasi Klienci chętnie jeżdżą do Egiptu, tamtejsze hotele oferują komfortowe warunki, liczne atrakcje i udogodnienia. Wszystko to w bardzo okazyjnych cenach. – tłumaczy Małgorzata Kozakowska, dyrektor marketingu i reklamy Alfa Star – Egipt jest też kierunkiem całorocznym, a na miejscu coś dla siebie znajdą amatorzy zwiedzania, aktywnego wypoczynku i plażowicze.”– dodaje.
Z badania przeprowadzonego wśród Klientów biura wynika, że ponad połowa z nich wybrała właśnie Egipt. Na podium znalazły się także Turcja i Bułgaria. Pozostałe, europejskie kierunki takie jak Grecja, Hiszpania (w tym Wyspy Kanaryjskie) i Portugalia jako najchętniej wybierane łącznie wskazało 20 % Klientów.
Mimo niesłabnącej popularności Egiptu analiza decyzji zakupowych wyraźnie pokazuje,
że mamy większe zaufanie do europejskich kurortów, w których znacznie częściej wybieramy niższy standard hoteli. W takich krajach jak Bułgaria czy Hiszpania chętniej decydujemy się na hotele 3 i 4 gwiazdkowe, podczas gdy w Egipcie królują resorty 4 i 5 gwiazdkowe. „Standard 3* w obiektach europejskich jest dla nas zadowalający, choć wpływ na to ma oczywiście także cena, np. chętnie odwiedzane przez turystów z Polski Wyspy Kanaryjskie
są nieco droższe od Egiptu, dlatego turyści decydujący się na wybór tego kierunku częściej,
aż 66 procent, wybierają tańsze ale sprawdzone obiekty.” – wyjaśnia ekspert Alfa Star. Najbardziej wyrównany podział na najchętniej wybierany standard obiektów można zaobserwować w Turcji, obiekty 3, 4 i 5 gwiazdkowe wybiera odpowiednio ok. 30% klientów decydujących się na wypoczynek w jednym z tureckich kurortów.
- Wynika to z tego, że starannie dobieramy obiekty niższej kategorii, stawiamy na te hotele, które sprawdziły się w poprzednich latach i takie, co do których mamy absolutną pewność, że serwis będzie
na dobrym poziomie.” – mówi Małgorzata Kozakowska – „Klienci bez obaw wybierają takie obiekty i wracają zadowoleni.- dodaje.
Na wakacjach stawiamy przede wszystkim na wygodę i zapewne dlatego najpopularniejszą formą wyżywienia jest All inclusive, widać to szczególnie w Egipcie gdzie z tej opcji korzysta zdecydowana większość turystów, podobnie w Turcji czy Tunezji. Choć w tej ostatniej częściej skłaniamy się także do wyboru dwóch posiłków. Opcja HB króluje na Kanarach natomiast w swojskiej Bułgarii nie szukamy luksusów i szczególnie w hotelach
3* rezygnujemy z wyżywienia lub decydujemy się jedynie na śniadania.
Statystyki pokazują, że podczas wymarzonego urlopu najchętniej wypoczywamy na plaży lub przy basenie, niecałe 4 procent turystów decyduje się na wycieczki objazdowe, liczba
ta wzrasta w miesiącach zimowych kiedy pogoda sprzyja zwiedzaniu, w lutym na taką formę wypoczynku zdecydowało się 10% turystów. Podczas pobytu w hotelu również niewiele się ruszamy blisko połowa turystów deklaruje w badaniu, że nie skorzystała z żadnej wycieczki fakultatywnej, a 24% wzięło udział w jednej.
Wszystko wskazuje na to, że w 2013 roku nie czeka nas rewolucja w turystyce. Analiza sprzedaży oferty first minute pokazuje, że Egipt nadal będzie święcił triumfy wśród najpopularniejszych kierunków, na drugiej pozycji plasuje się Turcja a za nimi kierunki europejskie, wśród których wyraźnie widać wzrost zainteresowania wyjazdami na Kretę, Korfu i do Hiszpanii. Najnowsze kierunki w ofercie Alfa Star: Japonia, Tajlandia i Indie cieszą się sporym zainteresowaniem, ich wprowadzenie do oferty jest odpowiedzią na potrzeby Klientów, którzy co raz chętniej marzą o egzotycznych podróżach.
- Każdego roku starannie wybieramy hotele, które trafiają do naszej oferty. Jest to szczególnie ważne dla rodzin z dziećmi. Podróżując z nami mają bardzo konkretne oczekiwania. Zwracają uwagę nie tylko na lokalizację hotelu, odległość od morza czy rodzaj plaży lecz także na to jak duże są pokoje, czy hotel zapewnia odpowiednie animacje i atrakcje dla dzieci” – mówi Małgorzata Kozakowska z Alfa Star – „To chyba najbardziej wymagająca grupa Klientów dlatego robimy wszystko by zapewnić im to czego oczekują. W tym sezonie największą popularnością cieszą się Regency Plaza Aquapark w egipskim Sharm el Sheikh, Club Konakli w Turcji oraz hotel Alhambra na Costa Brava.
95 procent rodzin z dziećmi wybiera opcję All Inclusive, chętnie decydują się także na hotele położone bezpośrednio przy piaszczystych plażach czy obiekty, w których są Aquaparki.
Co raz większą grupę Klientów stanowią także single, którzy chętnie korzystają ze specjalnych ofert bez dopłat, stosowanych przez inne biura za pojedyncze wykorzystanie pokoju dwu osobowego.
Nie zmieniają się nasze przyzwyczajenia dotyczące terminu wyjazdu, tradycyjnie najchętniej podróżujemy w miesiącach letnich mimo, że wiele kierunków oferuje doskonałą pogodę przez cały rok. Największym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy od czerwca do lipca oraz długi weekend majowy, który w tym roku bije rekordy popularności, a dostępność miejsc w hotelach i samolotach na przełomie kwietnia i maja już jest niewielka.
0 comments: