Alfa Star,
Internet to pierwsze i najbardziej wiarygodne źródło informacji nt. biur podróży i ich oferty. To właśnie w sieci najchętniej szukamy wiadomości na temat kierunków, hoteli, terminów podróży, atrakcji dostępnych na miejscu czy też udogodnień dla turystów. Badanie wykazało, że prawie 46% klientów za najbardziej wiarygodne uważa dane znalezione za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych czy portali turystycznych. Cenimy sobie nie tylko wypowiedzi ekspertów, lecz także opinie innych turystów uznając je za najbardziej obiektywne. Dopiero na drugim miejscu jako źródło informacji pojawiają się punkty sprzedaży biur podróży. Najmniejszy wpływ na decyzje turystów ma reklama outdoorowa i telewizyjna oraz wbrew obiegowej opinii rekomendacje znajomych oraz osobiste doświadczenia.
- Internet jest kopalnią wiedzy dla turystów planujących wakacje. W sieci znajdziemy wyczerpujące informacje o kierunkach, praktyczne porady, dokładne opisy hoteli często uzupełnione prywatnymi zdjęciami innych podróżników i szczere opinie nt. standardu obsługi czy jakości oferowanych świadczeń. – mówi Małgorzata Strzylak z Alfa Star. – Na etapie składania rezerwacji, wybierając konkretny termin pobytu czy opcje zakwaterowania zazwyczaj korzystamy z opinii specjalistów biur podróży, gdyż od podszewki znają oni wszystkie oferty. – dodaje.
O ile informacji na temat wyjazdów turyści poszukują w sieci, w celu rezerwacji i zakupu wycieczki wolą wybrać się do biura podróży. Tradycyjna forma zakupów jest preferowana ze względu na osobisty kontakt ze sprzedawcą, który zawsze doradzi, wyjaśni warunki umowy, a finalizując transakcję bezpośrednio przyjmie płatność. Klienci najchętniej odwiedzają placówki, w których mają szeroki wybór i mogą porównać propozycje kilku touroperatorów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Alfa Star wśród klientów biura, jednoznacznie wynika, że ponad 70% turystów dokonuje zakupu właśnie bezpośrednio w biurze podróży. Jedynie 26% z nich decyduje się na rezerwację i płatność za pośrednictwem strony internetowej, a niewielka grupa wykorzystuje do tego celu infolinię.
- Wyraźnie widać, że Polacy nadal mają tradycyjne podejście do zakupu wycieczek. Planując urlop wolą odwiedzić biuro podróży, przejrzeć na miejscu katalogi i porównać oferty. To daje
im pewność, że dokonali najlepszego wyboru – tłumaczy ekspert Alfa Star. Jednak wszystko wskazuje na to, że tendencja wkrótce się zmieni, gdyż liczba turystów dokonujących zakupów w Internecie z roku na rok rośnie – wyjaśnia.
Jak kupujemy wycieczki: Poszukiwania w Internecie, zakupy w realu
Informacji na temat kierunków wyjazdowych, hoteli i ofert biur podróży turyści najchętniej szukają w Internecie. W tym celu korzystamy z wyszukiwarek internetowych, forów i portali turystycznych. Mimo iż wakacje planujemy głównie w sieci nadal pozostajemy tradycjonalistami, rezerwacje wyjazdów i ich zakup wolimy załatwić bezpośrednio w biurze podróży – pokazują badania przeprowadzone wśród Klientów Alfa Star.fot. Alfa Star
Internet to pierwsze i najbardziej wiarygodne źródło informacji nt. biur podróży i ich oferty. To właśnie w sieci najchętniej szukamy wiadomości na temat kierunków, hoteli, terminów podróży, atrakcji dostępnych na miejscu czy też udogodnień dla turystów. Badanie wykazało, że prawie 46% klientów za najbardziej wiarygodne uważa dane znalezione za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych czy portali turystycznych. Cenimy sobie nie tylko wypowiedzi ekspertów, lecz także opinie innych turystów uznając je za najbardziej obiektywne. Dopiero na drugim miejscu jako źródło informacji pojawiają się punkty sprzedaży biur podróży. Najmniejszy wpływ na decyzje turystów ma reklama outdoorowa i telewizyjna oraz wbrew obiegowej opinii rekomendacje znajomych oraz osobiste doświadczenia.
- Internet jest kopalnią wiedzy dla turystów planujących wakacje. W sieci znajdziemy wyczerpujące informacje o kierunkach, praktyczne porady, dokładne opisy hoteli często uzupełnione prywatnymi zdjęciami innych podróżników i szczere opinie nt. standardu obsługi czy jakości oferowanych świadczeń. – mówi Małgorzata Strzylak z Alfa Star. – Na etapie składania rezerwacji, wybierając konkretny termin pobytu czy opcje zakwaterowania zazwyczaj korzystamy z opinii specjalistów biur podróży, gdyż od podszewki znają oni wszystkie oferty. – dodaje.
O ile informacji na temat wyjazdów turyści poszukują w sieci, w celu rezerwacji i zakupu wycieczki wolą wybrać się do biura podróży. Tradycyjna forma zakupów jest preferowana ze względu na osobisty kontakt ze sprzedawcą, który zawsze doradzi, wyjaśni warunki umowy, a finalizując transakcję bezpośrednio przyjmie płatność. Klienci najchętniej odwiedzają placówki, w których mają szeroki wybór i mogą porównać propozycje kilku touroperatorów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Alfa Star wśród klientów biura, jednoznacznie wynika, że ponad 70% turystów dokonuje zakupu właśnie bezpośrednio w biurze podróży. Jedynie 26% z nich decyduje się na rezerwację i płatność za pośrednictwem strony internetowej, a niewielka grupa wykorzystuje do tego celu infolinię.
- Wyraźnie widać, że Polacy nadal mają tradycyjne podejście do zakupu wycieczek. Planując urlop wolą odwiedzić biuro podróży, przejrzeć na miejscu katalogi i porównać oferty. To daje
im pewność, że dokonali najlepszego wyboru – tłumaczy ekspert Alfa Star. Jednak wszystko wskazuje na to, że tendencja wkrótce się zmieni, gdyż liczba turystów dokonujących zakupów w Internecie z roku na rok rośnie – wyjaśnia.
Zawsze tak robię :-) Internet internetem, ale nie ma to jak bezpośredni kontakt z agentem, który w większoścu przypadków potrafi coś sensownego doradzić. Ostatnie wakacje w Egipcie miałam bardzo udane – a to dlatego, że idealnie trafiłam w miejsce – byłam w Dahab i hotel, który doradziła mi agentka z alfa staru. Miałam bezstresowy wyjazd :-)
OdpowiedzUsuń