A330-300,
SAS i Airbus podpisały memorandum porozumienia dotyczącego zamówienia ośmiu nowych samolotów A350-900 XWB i czterech samolotów A330-300 w wersji Enhanced.
Porozumienie to stanowi początek długofalowej strategii SAS przewidującej zakrojony na szeroką skalę plan modernizacji floty, możliwość zwiększenia liczby samolotów oraz całkowitą modernizację kabin pasażerskich w samolotach obecnie wykorzystywanych.
SAS wdrożył ostatnio zupełnie nowy koncept w zakresie usług lotniczych, dzięki któremu pasażerowie będą korzystać z najnowszych rozwiązań w procesie podróży. Wsparciem oferty dla klientów jest już ogłoszony i rozpoczęty kompleksowy plan modernizacji samolotów obsługujących loty na krótkich dystansach, który uzupełniony teraz zostanie zakrojonym na szeroką skalę planem dla floty wykorzystywanej na trasach dalekiego zasięgu. Działania te są elementem strategii 4Excellence Next Generation.
- Bardzo cieszy mnie podana dziś informacja. Realizując naszą strategię i plan pozwalające przekształcić SAS w spółkę przynoszącą zyski, z powodzeniem wprowadzamy fundamentalne zmiany pozwalające nam inwestować w przyszłość, będąc liderem wśród skandynawskich linii lotniczych – z korzyścią dla naszych klientów, pracowników i udziałowców - powiedział Rickard Gustafson, prezes i dyrektor zarządzający SAS Group.
Porozumienie jest początkiem działań, jakie SAS podejmie w celu zabezpieczenia nowoczesnej i wydajnej floty samolotów obsługujących trasy dalekiego zasięgu, wyposażonych w najnowszą technologię lotniczą dostarczaną przez firmę Airbus.
- Niezmiernie cieszy nas fakt, że SAS podkreśla swoje zaufanie do Airbusa wybierając nasze samoloty A330, które oferują bezkonkurencyjne korzyści ekonomiczne i najwyższy poziom niezawodności operacyjnej, oraz maszyny A350 XWB, będące najbardziej wydajnymi i zaawansowanymi technicznie samolotami na świecie - powiedział John Leahy, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Airbus.
Nowoczesna i wydajna flota wykorzystywana na trasach dalekiego zasięgu
Pierwszy samolot A350-900 zostanie dostarczony w 2018 roku, a już w 2015 roku, kiedy wygasną obowiązujące umowy leasingu, flota zostanie zmodernizowana i kilka samolotów A340 zostanie zastąpionych maszynami A330-300 w wersji Enhanced. W najbliższym czasie SAS rozpocznie także modernizację kabin w siedmiu aktualnie użytkowanych samolotach.
- Dzięki tym wielkim zmianom technologicznym przewidzianym w ramach zakrojonego na szeroką skalę planu modernizacji, SAS dysponować będzie najnowocześniejszą flotą samolotów wykorzystywanych na trasach dalekiego zasięgu w całej branży. Zmiany te zdecydowanie zwiększą naszą konkurencyjność i poprawią ofertę dla klientów – zarówno pod względem komfortu, usług, jak i wydajności. Ponadto jesteśmy w stanie znacznie obniżyć zużycie paliwa, co ograniczy nasze koszty i ułatwi nam realizację celów w zakresie redukcji emisji CO2 - powiedział Rickard Gustafson.
Model A350 to zupełnie nowy typ samolotu, w którym wykorzystano zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne, najnowsze materiały i systemy. Pozwala on obniżyć zużycie paliwa nawet o 30% na jednego pasażera i ograniczyć hałas o połowę w porównaniu np. z A340.
- Patrzę wstecz i widzę niezmiernie bogaty w wydarzenia rok dla SAS, który przyniósł wymierne rezultaty. Zainicjowaliśmy, realizujemy i będziemy kontynuować realizację ważnego planu przewidującego powrót SAS na ścieżkę zysków. Uruchomiliśmy ponad 50 nowych połączeń i zupełnie nową ofertę dla klienta, a teraz przedstawiamy niezwykle konkurencyjny plan modernizacji floty wykorzystywanej na trasach dalekiego zasięgu, który pozwoli SAS kontynuować proaktywne wysiłki - powiedział Rickard Gustafson.
Plan jest bardzo elastyczny i uwzględnia istotny wzrost - będzie finansowany przez kredyt eksportowy oraz leasing zwrotny. Wartość zamówienia szacowana jest na 3,3 mld USD.
Plan modernizacji floty wykorzystywanej na trasach dalekiego zasięgu
Aktualnie flota wykorzystywana przez SAS na trasach dalekiego zasięgu składa się z siedmiu samolotów A340-300 i czterech A330-300 oraz dodatkowego A340 leasingowanego jesienią 2013 roku.
Osiem samolotów A350-900 XWB
• SAS zamówi osiem maszyn A350-900 i będzie mieć możliwość zakupu kolejnych sześciu samolotów.
• Model A350-900 może zabrać na pokład około 20% więcej pasażerów niż maszyny A340/A330.
• Model A350-900 to zupełnie nowy typ samolotu, w którym wykorzystano zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne, najnowsze materiały i systemy.
• Pozwala on obniżyć zużycie paliwa nawet o 30% na jednego pasażera.
• W porównaniu z A340, podróż jest bardziej komfortowa, okna są większe a cicha kabina sprawia, że hałas jest o połowę mniejszy.
• Dostawa do SAS samolotów A350 rozpocznie się na początku 2018 roku.
Cztery maszyny A330-300 w wersji Enhanced
• SAS zwiększy swoją flotę samolotów A330 z czterech do ośmiu, w tym czterech maszyn A330-300 w wersji Enhanced.
• Ulepszenia obejmują nowe wnętrze kabiny, redukcję zużycia paliwa o 2% a także zwiększenie pokonywanego dystansu, co sprawia, że samoloty można wykorzystywać w całej sieci połączeń SAS.
• Dostawa do SAS samolotów A330-300 w wersji Enhanced rozpocznie się na początku 2015 roku.
Modernizacja siedmiu samolotów A330/A340
• SAS przeprowadzi modernizację kabin pasażerskich w siedmiu wybranych samolotach A330/A340.
• Zmiany obejmą m.in. montaż nowych foteli, w tym całkowicie płaskich foteli w klasie biznesowej, oraz nowego systemu rozrywki na pokładzie, w tym wideo na żądanie w wysokiej rozdzielczości.
• Proces modernizacji ma się zakończyć w 2015 roku.
SAS podpisuje porozumienie z Airbusem: Pełna modernizacja floty wykorzystywanej na trasach dalekiego zasięgu
SAS i Airbus podpisały memorandum porozumienia dotyczącego zamówienia ośmiu nowych samolotów A350-900 XWB i czterech samolotów A330-300 w wersji Enhanced.
Porozumienie to stanowi początek długofalowej strategii SAS przewidującej zakrojony na szeroką skalę plan modernizacji floty, możliwość zwiększenia liczby samolotów oraz całkowitą modernizację kabin pasażerskich w samolotach obecnie wykorzystywanych.
SAS wdrożył ostatnio zupełnie nowy koncept w zakresie usług lotniczych, dzięki któremu pasażerowie będą korzystać z najnowszych rozwiązań w procesie podróży. Wsparciem oferty dla klientów jest już ogłoszony i rozpoczęty kompleksowy plan modernizacji samolotów obsługujących loty na krótkich dystansach, który uzupełniony teraz zostanie zakrojonym na szeroką skalę planem dla floty wykorzystywanej na trasach dalekiego zasięgu. Działania te są elementem strategii 4Excellence Next Generation.
- Bardzo cieszy mnie podana dziś informacja. Realizując naszą strategię i plan pozwalające przekształcić SAS w spółkę przynoszącą zyski, z powodzeniem wprowadzamy fundamentalne zmiany pozwalające nam inwestować w przyszłość, będąc liderem wśród skandynawskich linii lotniczych – z korzyścią dla naszych klientów, pracowników i udziałowców - powiedział Rickard Gustafson, prezes i dyrektor zarządzający SAS Group.
Porozumienie jest początkiem działań, jakie SAS podejmie w celu zabezpieczenia nowoczesnej i wydajnej floty samolotów obsługujących trasy dalekiego zasięgu, wyposażonych w najnowszą technologię lotniczą dostarczaną przez firmę Airbus.
- Niezmiernie cieszy nas fakt, że SAS podkreśla swoje zaufanie do Airbusa wybierając nasze samoloty A330, które oferują bezkonkurencyjne korzyści ekonomiczne i najwyższy poziom niezawodności operacyjnej, oraz maszyny A350 XWB, będące najbardziej wydajnymi i zaawansowanymi technicznie samolotami na świecie - powiedział John Leahy, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Airbus.
Nowoczesna i wydajna flota wykorzystywana na trasach dalekiego zasięgu
Pierwszy samolot A350-900 zostanie dostarczony w 2018 roku, a już w 2015 roku, kiedy wygasną obowiązujące umowy leasingu, flota zostanie zmodernizowana i kilka samolotów A340 zostanie zastąpionych maszynami A330-300 w wersji Enhanced. W najbliższym czasie SAS rozpocznie także modernizację kabin w siedmiu aktualnie użytkowanych samolotach.
- Dzięki tym wielkim zmianom technologicznym przewidzianym w ramach zakrojonego na szeroką skalę planu modernizacji, SAS dysponować będzie najnowocześniejszą flotą samolotów wykorzystywanych na trasach dalekiego zasięgu w całej branży. Zmiany te zdecydowanie zwiększą naszą konkurencyjność i poprawią ofertę dla klientów – zarówno pod względem komfortu, usług, jak i wydajności. Ponadto jesteśmy w stanie znacznie obniżyć zużycie paliwa, co ograniczy nasze koszty i ułatwi nam realizację celów w zakresie redukcji emisji CO2 - powiedział Rickard Gustafson.
Model A350 to zupełnie nowy typ samolotu, w którym wykorzystano zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne, najnowsze materiały i systemy. Pozwala on obniżyć zużycie paliwa nawet o 30% na jednego pasażera i ograniczyć hałas o połowę w porównaniu np. z A340.
- Patrzę wstecz i widzę niezmiernie bogaty w wydarzenia rok dla SAS, który przyniósł wymierne rezultaty. Zainicjowaliśmy, realizujemy i będziemy kontynuować realizację ważnego planu przewidującego powrót SAS na ścieżkę zysków. Uruchomiliśmy ponad 50 nowych połączeń i zupełnie nową ofertę dla klienta, a teraz przedstawiamy niezwykle konkurencyjny plan modernizacji floty wykorzystywanej na trasach dalekiego zasięgu, który pozwoli SAS kontynuować proaktywne wysiłki - powiedział Rickard Gustafson.
Plan jest bardzo elastyczny i uwzględnia istotny wzrost - będzie finansowany przez kredyt eksportowy oraz leasing zwrotny. Wartość zamówienia szacowana jest na 3,3 mld USD.
Plan modernizacji floty wykorzystywanej na trasach dalekiego zasięgu
Aktualnie flota wykorzystywana przez SAS na trasach dalekiego zasięgu składa się z siedmiu samolotów A340-300 i czterech A330-300 oraz dodatkowego A340 leasingowanego jesienią 2013 roku.
Osiem samolotów A350-900 XWB
• SAS zamówi osiem maszyn A350-900 i będzie mieć możliwość zakupu kolejnych sześciu samolotów.
• Model A350-900 może zabrać na pokład około 20% więcej pasażerów niż maszyny A340/A330.
• Model A350-900 to zupełnie nowy typ samolotu, w którym wykorzystano zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne, najnowsze materiały i systemy.
• Pozwala on obniżyć zużycie paliwa nawet o 30% na jednego pasażera.
• W porównaniu z A340, podróż jest bardziej komfortowa, okna są większe a cicha kabina sprawia, że hałas jest o połowę mniejszy.
• Dostawa do SAS samolotów A350 rozpocznie się na początku 2018 roku.
Cztery maszyny A330-300 w wersji Enhanced
• SAS zwiększy swoją flotę samolotów A330 z czterech do ośmiu, w tym czterech maszyn A330-300 w wersji Enhanced.
• Ulepszenia obejmują nowe wnętrze kabiny, redukcję zużycia paliwa o 2% a także zwiększenie pokonywanego dystansu, co sprawia, że samoloty można wykorzystywać w całej sieci połączeń SAS.
• Dostawa do SAS samolotów A330-300 w wersji Enhanced rozpocznie się na początku 2015 roku.
Modernizacja siedmiu samolotów A330/A340
• SAS przeprowadzi modernizację kabin pasażerskich w siedmiu wybranych samolotach A330/A340.
• Zmiany obejmą m.in. montaż nowych foteli, w tym całkowicie płaskich foteli w klasie biznesowej, oraz nowego systemu rozrywki na pokładzie, w tym wideo na żądanie w wysokiej rozdzielczości.
• Proces modernizacji ma się zakończyć w 2015 roku.
0 comments: