Grupa Air France KLM zmienia swoje oblicze
Francuska linia Air France ogłosiła strategię, która zakłada inwestycje rzędu 500 milionów euro w usprawnienia produktowe na pokładzie swoich samolotów w ramach projektu „Best&Beyond”. Zakres zmian w Klasie Ekonomicznej, Premium i Biznes na trasach dalekiego zasięgu nie jest już tajemnicą. Przemiany, jakim ulegnie Klasa Pierwsza, zostaną ogłoszone w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Ponadto 19 tysięcy pracowników Air France przechodzi specjalistyczne szkolenia. Natomiast największe inwestycje KLM, oprócz siatki połączeń i floty, dotyczą usprawnień w Klasie Biznes.Klasa Biznes Air France
World Business Class
Nowa strategia inwestycyjna Grupy
Zmiany, które są wprowadzane w wyposażeniu floty francuskiego przewoźnika Air France obejmują Klasę Ekonomiczną, Premium Economy oraz Biznes na trasach dalekiego zasięgu i są bardzo szerokie – od inwestycji w fotele-łóżka, poprzez wymianę wyposażenia, menu i dekoracji, aż po podniesienie standardów obsługi pasażerów. Partner francuskiego przewoźnika, holenderska linia KLM, już w 2013 roku rozpoczęła rewolucyjne zmiany w swojej World Business Class – czyli Klasie Biznes na lotach dalekiego zasięgu. Stopniowo wprowadzane są fotele rozkładane do poziomu łóżka, nowy, osobisty system rozrywki oraz jeden z największych wśród linii - 17 calowy osobisty monitor.
Najważniejsi są ludzie
Air France kładzie ogromny nacisk na szkolenia swoich pracowników w zakresie obsługi pasażerów. Duża część inwestycji w ramach projektu „Best & Beyond” przeznaczana jest właśnie na ten cel. Odpowiednie szkolenia przejdzie w najbliższym czasie ponad 19 tysięcy pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z pasażerami. Przede wszystkim obejmą one personel pokładowy, ludzi pracujących na lotniskach, w call center oraz punktach sprzedaży biletów. Program szkoleń podzielono na pięć modułów: uwaga, która poświęcana jest pasażerom, personalizacja, przewidywanie, wychodzenie naprzeciw i poza oczekiwania klienta, uśmiech i właściwe słowa.
Zmiany na trasach dalekiego zasięgu w każdej kabinie Air France
Poza szkoleniami zmiany dotyczyć będą także usprawnień produktowych Air France. Przy tworzeniu nowej oferty zaangażowano sztab ludzi. Przewoźnik ściśle współpracował z ponad trzy i pół tysiącami pracowników, pasażerami, słynnymi projektantami oraz ekspertami, na przykład od ergonomii. W efekcie tych prac, między innymi wymienione zostaną monitory osobiste, rozbudowany będzie system rozrywki, urozmaicone menu, a nawet pojawi się nowa zastawa stołowa. Ponieważ podstawową kwestią dla komfortu lotu pozostaje fotel - do dyspozycji pasażerów zostają stopniowo oddawane nowe, nowoczesne fotele w Klasie Ekonomicznej i Biznes oraz ulepszony fotel w Klasie Premium. W kolejnym etapie modernizację przejedzie również Klasa Pierwsza.
Inwestycje w rozwój siatki połączeń i flotę Air France KLM
Grupa lotnicza Air France KLM systematycznie rozbudowuje swoją sieć połączeń. Nowościami ostatnich miesięcy w ofercie Air France są np. Kuala Lumpur, Montevideo w Urugwaju czy indonezyjska Jakarta. Najnowsze kierunki w ofercie KLM to m.in. Santiago de Chile w Ameryce Południowej, Fukuoka w Japonii oraz kilka europejskich miast m.in. Zagrzeb, Bilbao i Turyn.
Systematycznie rozrasta się również flota Grupy, która obecnie jest jedną z najnowocześniejszych na świecie. Air France jest pierwszą europejską linią, która zaczęła wykorzystywać gigantyczne Airbusy A380. Maszyny tego typu mogą zabrać na pokład ponad pół tysiąca pasażerów. Te ogromne samoloty cieszą się dużym zainteresowaniem pasażerów i latają obecnie w barwach francuskiego przewoźnika, m.in. do Johannesburga, Nowego Jorku, Waszyngtonu, Los Angeles, Tokio i Szanghaju.
W 2013 roku Grupa Air France KLM podpisała kontrakt z europejskim producentem samolotów na zakup 25 samolotów pasażerskich typu Airbus 350-900 (z opcją na kolejne 25 sztuk), które zaczną latać od 2018 roku. Natomiast w grudniu 2011 roku obydwaj przewoźnicy zdecydowali się na zamówienie 25 samolotów typu Boeing 787-9, (również opcją na kolejne 25 sztuk), które znajdą się w eksploatacji już w 2016 roku. Zakup najnowszej generacji maszyn pozwoli w przyszłości Air France KLM na oszczędność paliwa oraz znaczną redukcję hałasu i emisji spalin. Na przykład Airbusy A350-900, wyposażone w silniki Rolls-Royce Trent XWB pozwalają na redukcję zużycia paliwa nawet o 15 procent.
Inwestycje w hub Air France – paryskie lotnisko Charles’a de Gaulle’a
Całkowite przeobrażenie przeszedł w ostatnich latach także port bazowy Air France w stolicy Francji. Lotnisko im. Charles’a de Gaulle’a jest siódmym najważniejszym węzłem lotniczym na świecie i trzecim w Europie. Każdego dnia, korzysta z niego tysiące biznesmenów. Dlatego podczas modernizacji jako priorytet potraktowano dostosowanie go do potrzeb osób podróżujących po świecie w celach biznesowych. Zmodernizowany paryski Terminal 2E mieści największy na świecie business lounge Air France – ekskluzywną poczekalnię dla pasażerów klasy biznes. Zajmuje ona powierzchnię ponad 3 tysięcy metrów kwadratowych i może pomieścić jednocześnie nawet 800 gości. Otwarta jasna przestrzeń poczekalni z zielonymi fotelami, lampami w kształcie drzew oraz oryginalnymi dekoracjami nawiązuje do „botanicznej” koncepcji całego budynku. Osoby oczekujące na swój lot mogą siedzieć lub leżeć w wygodnych fotelach. W części biurowej pasażerowie mają do dyspozycji bezpłatny dostęp do internetu, faksu, drukarki, a także do prasy zagranicznej (w wersji tradycyjnej i na 150 tabletach, które można wypożyczać). Tablety udostępnione w poczekalni pozwalają gościom surfować po sieci, korzystać ze skrzynki mailowej lub zapoznać się z repertuarem filmów dostępnych na pokładzie podczas lotów.
Dzięki inwestycji wartej ponad 500 mln euro, Air France pragnie osiągnąć najwyższy możliwy poziom swojej oferty produktowej i wyróżnić się dbałością o klientów. Już teraz francuska linia jak i holenderski KLM są niekwestionowanymi liderami na trasach dalekiego zasięgu. W 2013 roku z usług Air France KLM skorzystało na całym świecie ponad 77 milionów pasażerów. Program lojalnościowy Flying Blue, do którego do tej pory przystąpiło ponad 21 milionów, jest liderem w Europie. Potężna siatka połączeń obydwu przewoźników liczy obecnie 243 miast w 100 krajach.
0 comments: