Kurs językowy za granicą - jak wybrać, żeby nie wyrzucić pieniędzy w błoto?

11.7.14 Anonimowy 0 Comments

Wyjazdy do zagranicznych szkół językowych to najskuteczniejsza metoda na efektywną naukę. I zarazem najbardziej kosztowna. Jak wybrać kurs, żeby nie wyrzucić pieniędzy w błoto? Aby ułatwić wybór w oparciu o opinie innych biuro turystyczne ATAS przygotowało stronę internetową wzorowaną na serwisie Booking.com.



    Oferta szkół językowych jest bardzo szeroka. Możemy wybierać spośród setek ośrodków szkolnych zlokalizowanych na całym świecie. Choć największą popularnością cieszą się szkoły
w Wielkiej Brytanii i na Malcie, coraz więcej osób decyduje się także na wakacje połączone z nauką angielskiego w bardziej egzotycznych rejonach takich jak Nowa Zelandia, Australia albo RPA.


    Samo zdecydowanie się na zagraniczny wyjazd w celu doskonalenia znajomości języka przychodzi stosunkowo łatwo. Trudno bowiem nie docenić zalet, jakie zapewnia spędzanie czasu w towarzystwie międzynarodowym, zakwaterowanie u miejscowej rodziny goszczącej i codzienne lekcje z profesjonalnymi native speakerami. Problem pojawia się, kiedy dochodzi do wyboru konkretnego miejsca oraz ośrodka szkolnego. Klient łatwo gubi się w gąsczu ofert. W samym Londynie jest kilkadziesiąt różnych ośrodków językowych do wyboru.


    Jak wybrać? Tu z pomocą przychodzi fachowe doradztwo doświadczonych pracowników, którzy potrafią odpowiedzieć na oczekiwania klientów i wyjaśnić wszystko podczas wizyty w biurze.


    Jednak nie wszyscy ufają sprzedawcom. Aż 78 proc. Polaków przed zakupem nowego produktu lub usługi bierze pod uwagę opinie swojego otoczenia – wynika z badań Buzz Media na temat Rekomendacji w Polsce.  Klienci polegają na rekomendacjach swoich znajomych, ale biorą pod uwagę również anonimowe opinie zamieszczane w sieci. Według Raportu „Polak na zakupach” przygotowanego przez Ceneo aż 80 proc. kupujących, polega na umieszczonych na stronie sklepu opiniach i rekomendacjach internautów.


    Na forach internetowych można znaleźć bardzo dużo komentarzy na temat różnych produktów i usług. Nieraz trudno odróżnić te prawdziwe od postów pisanych na zlecenie przez nieuczciwe agencje lub nadgorliwych pracowników z działów marketingu.

Znaleźliśmy sposób, żeby sobie z tym poradzić – mówi Dorota Darnowska, kierownik Biura Wyjazdów Językowych ATAS. - W jednym miejscu zamieścimy opinie wszystkich osób, które pojechały z naszym biurem na kurs językowy. To ułatwi klientom wybór konkretnej szkoły w oparciu o obiektywną ocenę klientów, którzy byli na tym samym wyjeździe w poprzednich latach. Dokładnie tak samo, jak dzieje się w przypadku wyboru hoteli na Booking.com albo Trivago.pl.



Każdy ośrodek nauczania języków obcych zostanie oceniony w skali szkolnej. Kursanci przyznają oceny od 1 do 6 dla lokalizacji, poziomu nauczania, standardu zakwaterowania, atmosfery panującej w ośrodku oraz zajęć pozalekcyjnych organizowanych przez szkołę. Oceny cząstkowe będą składać się na ocenę ogólną. Poza tym kursanci opiszą w pytaniach otwartych wady i zalety szkoły oraz wystawą ogólny komentarz na temat swojego pobytu.

W tej chwili na stronie kursy.atas.pl są dostępne jedynie oceny wystawione przez biuro, ale już w trakcie wakacji zaczną pojawiać się recenzje klientów.  – mówi Dorota Darnowska -  Ankietę online otrzymają wszyscy klienci podczas swojego pobytu na kursie. W ten sposób będziemy mogli uzyskać kilkaset opinii  – przekonuje


    O tym, jak ważne przy wyborze usługi turystycznej jest bazowanie na opiniach innych  przekonuje Kamil Newczyński, znany bloger i redaktor portalu Traveladvisor.pl: Wg ostatnich badań Google (The 2013 Traveler's Road to Decision), dotyczących aktywności internautów w kategorii "turystyka i podróże", drugą najczęściej wykonywaną czynnością przed podjęciem decyzji o podróżniczych planach było czytanie opinii i ocen innych podróżników internecie. Oceny gości po pobycie w hotelu to jeden z kluczowych czynników, który ja osobiście biorę pod uwagę przy podejmowaniu ostatecznej decyzji.  Podobne systemy są zawsze niezwykle pomocne, bo wiemy, że opinie powstały w efekcie realnego kontaktu z usługami przez samych uczestników ankiety. Nie mam wątpliwości, że to jest niezwykle użyteczne i cieszę się, że coraz więcej firm ułatwia w ten sposób podjęcie innym decyzji o wyborze konkretnego obiektu, wycieczki lub innej usługi."


System oceny szkół językowych jest wprowadzany na stronie ATAS od tego roku. Dzięki tej innowacji firma spodziewa się zwiększenia satysfakcji klientów z dokonywanych wyborów.


ATAS jest biurem podróży specjalizującym się w wyjazdach językowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest przedstawicielem renomowanych szkół językowych za granicą i posiada kilkaset ofert kursów: wakacyjnych, całorocznych, standardowych, intensywnych, specjalistycznych oraz wyjazdów grupowych. W tym roku obchodzi 25-lecie działalności.

0 comments: