Papierowe karty pokładowe czy aplikacje mobilne – co wolą europejscy turyści?

21.10.14 Anonimowy 0 Comments



Od kilku lat nowe technologie coraz śmielej wkraczają nie tylko na pokłady samolotów, ale również do portów lotniczych. Czy turyści chętnie korzystają z najnowszych rozwiązań? Czy już na dobre pożegnali się z papierowymi kartami pokładowymi? Między innymi o to zapytała swoich użytkowników porównywarka ofert turystycznych KAYAK. W badaniu przeprowadzonym na kilku europejskich rynkach udział wzięło ponad 3300 jej użytkowników*.



karta pokładowa aplikacja mobilnaJednym z bardzo widocznych w ostatnim czasie trendów jest zastępowanie papierowych kart pokładowych tymi zapisanymi na smartfonie lub tablecie. Jedynym drukowanym dokumentem, który musi mieć ze sobą podróżny jest zatem dowód osobisty. Okazuje się, że rozwiązanie to coraz bardziej zyskuje na popularności. Prawie połowa, bo aż 47,6% zapytanych przez KAYAK użytkowników porównywarki, miała już okazję skorzystać z tej możliwości. Z papierowymi kartami pokładowymi najchętniej pożegnali się Szwajcarzy (61,1%). Największym tradycjonalistami okazali się Hiszpanie – zaledwie 32,5% z nich skorzystało kiedykolwiek z elektronicznej wersji kart pokładowych.

Ankietowani przyznali też, że nie mieliby nic przeciwko korzystaniu z aplikacji mobilnych, gdyby linie lotnicze całkowicie zrezygnowały z drukowanych kart pokładowych lub pobierały dodatkowe opłaty za korzystanie z nich (72,3% ogółu zapytanych użytkowników porównywarki KAYAK). Rozwiązanie to przypadło do gustu szczególnie Włochom – aż 81,3% z nich stwierdziło, że nie miałoby z tym problemu. Ci, którzy odpowiedzieli, że nie czuliby się komfortowo z taką zmianą, jako powód wskazywali przede wszystkim fakt, że posiadając papierową kartę pokładową mają większą pewność, że proces boardingu odbędzie się bez problemów (19,8% uczestników badania).

Wyniki ankiety przeprowadzanej przez KAYAK wśród swoich użytkowników pokazały, że również w przypadku potwierdzeń rezerwacji hotelowych więcej osób woli wydrukowane dokumenty. 46,6% z zapytanych Europejczyków korzystało z ich cyfrowych wersji. Z tego trendu wyłamują się jednak Szwajcarzy – prawie 57% z nich zdarzyło się zameldować przy pomocy aplikacji mobilnej lub pokazując emaila na smartfonie. Rozwiązanie to najmniej przypadło do gustu (ponownie) Hiszpanom - 65,6% używa drukowanych potwierdzeń rezerwacji. Warto jednak dodać, że 70% użytkowników KAYAK-a spośród tych, którzy wzięli udział w badaniu, nie miałoby nic przeciwko, gdyby hotele oferowały wyłącznie „wirtualny” check-in.

- W dzisiejszym, niezwykle szybko funkcjonującym świecie, pamiętanie o wydrukowaniu i zabraniu ze sobą kart pokładowych lub potwierdzeń rezerwacji często jest traktowane przez podróżnych, jako kolejna niedogodność. Dotyczy to przede wszystkim tych, którzy nie rozstają się z urządzeniami mobilnymi, mogącymi wykonać te zadania za nich. Konsumenci polegają na swoich gadżetach w większości dziedzin życia i w przypadku podróży nie jest inaczej. Właśnie ten trend zadecydował o tym, że stworzyliśmy aplikację mobilną KAYAK. Dodatkowo na KAYAK.pl oferujemy również narzędzie MyTrips, dzięki któremu można nie tylko tworzyć indywidualny plan podróży ale również śledzić m.in. status lotu przez e-mail lub SMS – komentuje Andrew Verbitsky, Dyrektor Regionalny KAYAK.pl.

* Badanie przeprowadzone zostało na 3320 użytkowników porównywarki KAYAK w Europie w dniach 18 września-3 października 2014 roku.


 



KAYAK to  wyszukiwarka turystyczna, dzięki której można porównać setki ofert i cen biletów lotniczych, hoteli oraz innych produktów i usług turystycznych. Specjalizuje się w szybkim wyszukiwaniu ofert podróży, także poprzez aplikacje mobilne dostępne na iPhone’a, iPada oraz na smartfony z systemem Android, a także na Windows Phone oraz Kindle. Korzystanie z KAYAK jest całkowicie darmowe. Firma powstała w 2004 roku w USA, a polską wersję strony (www.kayak.pl) uruchomiono w sierpniu 2012 roku. Serwis dostępny jest w 31 krajach w 17 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.

fot. PojechaneWakacje.pl


0 comments: