Business,20-lecie Stena Line na linii Gdynia – Karlskrona
W tym roku Stena Line świętuje 20-lecie obecności na linii Gdynia–Karlskrona. Patrząc na wyniki działalności szwedzkiego koncernu promowego w Polsce widać, że współpraca gospodarcza ze Skandynawią daje perspektywy dalszego rozwoju. Ponadto zarówno przewoźnik, jak i gdyński port mają plany, które wpłyną pozytywnie na przewozy frachtowe jak i turystykę pomiędzy Polską a Szwecją. W dalszej perspektywie będą także bodźcem do rozwoju w dziedzinach takich jak gospodarka czy ochrona środowiska morskiego.
|
fot. Travelerdeluxe.pl |
Statystyki przewozów na trasie Gdynia–Karlskrona w latach 1995 – 2015 pokazują, że Stena Line
łącznie przewiozła w tym okresie 6 941 624 pasażerów, 1 135 172 samochodów osobowych oraz 1 148 846 jednostek frachtowych. Wysoka dynamika wzrostu przewozów frachtowych (nawet kilkanaście procent rocznie) oraz pozycja lidera przewozów pasażerskich pomiędzy Polską a Szwecją to wynik atrakcyjnej propozycji dla pasażerów jak i stałego rozwoju infrastruktury.
- Stena Line wierzy w rozwój na linii Gdynia–Karlskrona i wciąż rozbudowuje swoją ofertę, zarówno dla pasażerów jak i frachtu. Od 2010 roku na linii Gdynia-Karlskrona wymienialiśmy flotę. Do nowych na tej trasie statków pasażerskich Stena Spirit i Stena Vision, czyli pływających hoteli wyposażonych w szeroki wybór kabin, nowoczesne SPA, bary i restauracje, w 2013 roku dołączył kolejny prom typu ro-pax – Stena Alegra, wymieniony później na Stena Baltica. – powiedział Tony Michaelsen, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line.
Stena Line od jakiegoś czasu przygotowuje się także na nowe wyzwania gospodarcze. W ciągu ostatnich lat przewoźnik poczynił znaczące inwestycje w linię Gdynia-Karlskrona. 31 marca 2014 w Karlskronie został otwarty terminal intermodalny dla ładunków przewożonych w
kombinacji kolej-prom zarówno do, jak i z Europy oraz Skandynawii przez Gdynię i Karlskronę. Dzięki tej inwestycji Karlskrona Baltic Port stał się portem w pełni intermodalnym. W ten sposób wzrosło jego znaczenie jako hubu dla towarów przesyłanych pomiędzy Skandynawią a resztą Europy. Oznacza to nowe perspektywy rozwoju operacji logistycznych.
Przed rozwojem żeglugi na tej linii stoją też niemałe wyzwania. Kolejnym było wprowadzenie tzw. dyrektywy siarkowej nakładającej konieczność zmiany paliwa żeglugowego w obszarze SECA Europy Północnej. Jednak przewoźnik od 2005 roku prowadzi Program Oszczędzania Energii w celu zmniejszenia wpływu oddziaływania przedsiębiorstwa na środowisko. W ramach tego programu udało się ograniczyć zużycie energii na statkach o 2,5% rocznie. Równolegle ze zmianą na paliwa o niskiej zawartości siarki, Stena Line pracuje nad szeregiem projektów związanych z poszukiwaniem alternatywnych paliw i nowych technologii oczyszczania spalin. Jako pierwszy przewoźnik na świecie może pochwalić się statkiem napędzanym na metanol. Emisja zanieczyszczeń przy użytkowaniu metanolu jest porównywalna do LNG, uważanego obecnie za najczystsze paliwo, ale zapotrzebowanie na specjalną infrastrukturę jest znacznie mniejsze, a obsługa - znacznie prostsza. Projekt związany z metanolem nie jest też pierwszym prowadzonym przez Stena Line na tym polu.
Jesteśmy entuzjastycznie nastawieni na możliwości, jakie daje nam metanol. Jest to naszym zdaniem paliwo przyszłości. Chcemy przyczyniać się do rozwoju naszej branży, dzięki Stena Germanica nasz wpływ na środowisko będzie zupełnie inny, niż ten z którym do tej pory cała branża miała do czynienia Bycie pierwszym przewoźnikiem na świecie posiadającym statek z napędem na metanol to wielki krok w kierunku idei zrównoważonego transportu. – powiedział Carl-Johan Hagman, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
|
fot. Travelerdeluxe.pl |
|
fot. Travelerdeluxe.pl |
|
fot. Travelerdeluxe.pl |
|
fot. Travelerdeluxe.pl |
|
fot. Travelerdeluxe.pl |
0 comments: