Dubaj,
30 lat temu, dokładnie 25
października 1985 r., swoją działalność rozpoczęły linie lotnicze Emirates. Za
sterami samolotu wykonującego inauguracyjny rejs EK600 do Karaczi
siedział kapitan Fazle Ghani Mian.
Pierwsze samoloty Emirates – Airbus A300 B4 i Boeing 737 – przyleciały do Dubaju 20 października 1985 r. w ramach umowy wet lease z Pakistan International Airlines, a kapitan Mian znajdował się wśród załogi, która brała udział w wydarzeniu inaugurującym działalność Emirates.
Zobacz film, w którym kapitan Fazle Ghani wspomina historyczny lot, a także późniejszy rozwój linii.
- Przyleciałem do Dubaju 1 października 1985 r. i spotkałem się z Jego Wysokością Szejkiem Ahmedem bin Said al-Maktumem oraz ówczesnym dyrektorem zarządzającym Emirates, Mauricem Flanaganem, i ich zespołami. Rozmawialiśmy na temat kierunków działania i stojących przed nami zadań. 18 października zespół 100 osób, w tym pilotów, inżynierów pokładowych i pracowników obsługi technicznej, przybył do Dubaju, żeby rozpocząć etap planowania. Zaczęliśmy też wtedy obloty, pilnując, żeby wszystko przebiegło po naszej myśli. Ponadto miałem za zadanie przeszkolić pilotów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Ich szkolenie odbywało się w Dubaju, a licencje przyznał im Urząd Lotnictwa Cywilnego Pakistanu – powiedział Mian. Mamy świetne wspomnienia związane z tym pierwszym lotem. Niektórzy piloci dostali za duże czapki, które zabawnie na nich wyglądały. To był jednak drobiazg. Skierowaliśmy samolot na drogę kołowania i wystartowaliśmy punktualnie. Był to dla nas pierwszy znak zapowiadający ogromny sukces linii, który udało się osiągnąć w tak krótkim czasie – dodał Mian.
W ciągu 30 lat od chwili, którą wspomina kapitan Mian, linie Emirates stały się największym międzynarodowym przewoźnikiem na świecie, słynącym z innowacyjności i doskonałej jakości usług. Obecnie Emirates obsługują połączenia do 147 miast na sześciu kontynentach. Prawdziwie międzynarodowy charakter zespołu odzwierciedla różnorodność talentów ze 160 krajów, których łączy jeden cel – zaangażowanie oraz obsługa klienta na najwyższym możliwym poziomie pod każdym względem.
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Przewoźnik stale i dynamicznie się rozwija odnotowując zyski nieprzerwanie od ostatnich 27 lat. W roku podatkowym 2014-15 linie Emirates – przy całkowitej niezależności finansowej i bez ochrony ze strony państwa – przewiozły 49,3 mln pasażerów i odnotowały zysk netto w wysokości 1,5 mld dolarów amerykańskich, a dochody Grupy Emirates wzrosły o 10 procent do poziomu 96,5 mld dirhamów (26,3 mld dolarów amerykańskich). Linie Emirates mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji. Flota linii składa się z 238 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 268 samolotów o wartości ponad 128 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych. Linie Emirates obsługują loty do 147 miast w 79 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Emirates: Wspomnienia z pierwszego lotu linii (film)
Pierwszy lot linii Emirates |
Pierwsze samoloty Emirates – Airbus A300 B4 i Boeing 737 – przyleciały do Dubaju 20 października 1985 r. w ramach umowy wet lease z Pakistan International Airlines, a kapitan Mian znajdował się wśród załogi, która brała udział w wydarzeniu inaugurującym działalność Emirates.
Zobacz film, w którym kapitan Fazle Ghani wspomina historyczny lot, a także późniejszy rozwój linii.
- Przyleciałem do Dubaju 1 października 1985 r. i spotkałem się z Jego Wysokością Szejkiem Ahmedem bin Said al-Maktumem oraz ówczesnym dyrektorem zarządzającym Emirates, Mauricem Flanaganem, i ich zespołami. Rozmawialiśmy na temat kierunków działania i stojących przed nami zadań. 18 października zespół 100 osób, w tym pilotów, inżynierów pokładowych i pracowników obsługi technicznej, przybył do Dubaju, żeby rozpocząć etap planowania. Zaczęliśmy też wtedy obloty, pilnując, żeby wszystko przebiegło po naszej myśli. Ponadto miałem za zadanie przeszkolić pilotów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Ich szkolenie odbywało się w Dubaju, a licencje przyznał im Urząd Lotnictwa Cywilnego Pakistanu – powiedział Mian. Mamy świetne wspomnienia związane z tym pierwszym lotem. Niektórzy piloci dostali za duże czapki, które zabawnie na nich wyglądały. To był jednak drobiazg. Skierowaliśmy samolot na drogę kołowania i wystartowaliśmy punktualnie. Był to dla nas pierwszy znak zapowiadający ogromny sukces linii, który udało się osiągnąć w tak krótkim czasie – dodał Mian.
W ciągu 30 lat od chwili, którą wspomina kapitan Mian, linie Emirates stały się największym międzynarodowym przewoźnikiem na świecie, słynącym z innowacyjności i doskonałej jakości usług. Obecnie Emirates obsługują połączenia do 147 miast na sześciu kontynentach. Prawdziwie międzynarodowy charakter zespołu odzwierciedla różnorodność talentów ze 160 krajów, których łączy jeden cel – zaangażowanie oraz obsługa klienta na najwyższym możliwym poziomie pod każdym względem.
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Przewoźnik stale i dynamicznie się rozwija odnotowując zyski nieprzerwanie od ostatnich 27 lat. W roku podatkowym 2014-15 linie Emirates – przy całkowitej niezależności finansowej i bez ochrony ze strony państwa – przewiozły 49,3 mln pasażerów i odnotowały zysk netto w wysokości 1,5 mld dolarów amerykańskich, a dochody Grupy Emirates wzrosły o 10 procent do poziomu 96,5 mld dirhamów (26,3 mld dolarów amerykańskich). Linie Emirates mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji. Flota linii składa się z 238 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 268 samolotów o wartości ponad 128 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych. Linie Emirates obsługują loty do 147 miast w 79 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
0 comments: