Donald Trump,
Dzień po wyborach zainteresowanie lotami do USA spadło o 30 proc.
Jak wybory prezydenckie wpłynęły na zainteresowanie lotami do Stanów Zjednoczonych oraz wyjazdami z kraju? Jak wynika z danych serwisu KAYAK.pl, dzień po głosowaniu zainteresowanie lotami do USA zmniejszyło się o 30 proc. w porównaniu z liczbą wyszukiwań w pozostałe środy 2016 roku. W tygodniu głosowania odnotowano również spadek o 18 proc. w stosunku do średniej liczby zapytań dla drugiego tygodnia każdego miesiąca w 2016 roku. Dane wykazały także, że na przestrzeni tygodnia poprzedzającego wybory (od 2 do 9 listopada) liczba wyszukiwań połączeń lotniczych do Ameryki zmalała o 23 procent.trumphotels.com |
Podróżni rezygnują ze Stanów
Podróżni z Europy także wpisują się w
światowe trendy i wahają się nad zakupem lotów do USA. W środę 9
listopada liczba wyszukiwań połączeń lotniczych z Europy do Stanów
Zjednoczonych spadła o 7% w stosunku do średniej z innych dni w 2016 i
utrzymała się na tym poziomie do dziś. Najbardziej zmniejszyło się
zainteresowanie Polaków (-34%) i Francuzów (-23%). Lotów do USA aktywnie
szukano natomiast w Niemczech. Liczba wyszukiwań wzrosła tam aż o 96% -
wygląda na to, że podróżni liczą na atrakcyjne ceny połączeń za ocean.
- Dzień po wygranej kandydata Republikanów w wyborach prezydenckich liczba wyszukiwań lotów do USA z całego świata zmalała o 30%
- Po wyborach o 7% spadła również popularność Stanów wśród Europejczyków
- W tygodniu pierwszej debaty prezydenckiej hotele należące do Donalda Trumpa odnotowały jeden z największych w tym roku spadków zainteresowania wśród podróżnych
Kanadyjski sen?
Sami Amerykanie wydają się jednak
znużeni szumem związanym z wyborami. Po dużym wzroście liczby
wyszukiwań lotów zagranicę, który został odnotowany dzień po głosowaniu
(9 listopada), ich zainteresowanie podróżami znacznie zwalnia. Liczba
zapytań zwiększyła się jedynie w przypadku Kanady - w tygodniu
głosowania wzrosła ona o 5% w porównaniu z poprzedzającym tygodniem.
Kraj | % zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między 9 listopada 2016 a 1 listopada 2016 |
% zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między tygodniem głosowania (45. tydzień) a tygodniem poprzedzającym wybory (44. tydzień) |
Kanada | 15% | 5% |
Hiszpania | 13% | -2% |
Austria | 15% | -3% |
Rosja | 33% | -5% |
Niemcy | 22% | -7% |
Włochy | 20% | -7% |
Wielka Brytania | 19% | -8% |
Francja | 29% | -10% |
Szwajcaria | 10% | -10% |
Polska | 10% | -16% |
Amerykańska kampania prezydencka wpłynęła na popularność hoteli Donalda Trumpa
Każda z trzech debat pomiędzy
kandydatami na prezydenta USA miała realny wpływ na zainteresowanie
hotelami należącymi do Donalda Trumpa. W tygodniu, w którym odbyła się
pierwsza konfrontacja, ich popularność spadła do jednego z najniższych
pułapów w tym roku - hotele prezydenta-elekta straciły wtedy aż 24% w
porównaniu ze średnią roczną liczbą wyszukiwań. Kolejne tygodnie
przyniosły jednak wzrost zainteresowania. Jeden z
ważniejszych odnotowano w tygodniu trzeciej debaty, kiedy liczba zapytań
zwiększyła się o 10% w stosunku do 39. tygodnia, czyli terminu
pierwszego spotkania Trumpa i Clinton. Sama wygrana Trumpa przyniosła
największy wzrost zainteresowania jego hotelami. W tygodniu głosowania
wróciły one do gry z 13% tygodniowym wzrostem w stosunku do tygodnia
poprzedzającego wybory.
0 comments: