co mówi stewardesa,
Linie lotnicze współpracują z popularnymi reżyserami i gwiazdami kina, aby ich materiały pokładowe wzbudziły jak największe zainteresowanie. To nie tylko pozytywna zmiana dla pasażerów, którzy zamiast kolejny raz słuchać powtarzających się formułek, otrzymują kluczowe informacje w zupełnie nowej formie. To również coraz popularniejsze narzędzie marketingowe linii lotniczych.
Jednak granica między atrakcyjnym przedstawieniem zasad bezpieczeństwa, a filmem, który odwróci uwagę pasażerów od najistotniejszych kwestii, jest bardzo cienka. Niektóre linie lotnicze borykały się już z krytyką swoich filmów pokładowych, które zdaniem autorytetów takich jak np. Civil Aviation Authority odbiegały od norm prezentacji zasad bezpieczeństwa. Dlatego ważne jest, aby zrównoważyć przekazywanie najważniejszych informacji z atrakcyjną formą przekazu.
W 2013 roku linie Air France stworzyły czarujący materiał przedstawiający zasady bezpieczeństwa w swoich samolotach, inspirując się cechami najczęściej kojarzonymi z Francją: elegancją i szykiem. W filmie nie zabrakło też tradycyjnych bluzek w czarno-białe pasy i kolorów francuskiej flagi. Jednym zdaniem: Vive la France!
Po ogromnym sukcesie ich pierwszego wyjątkowego filmu “Nic do ukrycia” (ang. “Nothing to hide”, 2009), w którym cała załoga prezentująca zasady bezpieczeństwa na pokładzie nie miała na sobie nic poza farbą do ciała, linie Air New Zealand co roku robią furorę nowym klipem. Materiał, zainspirowany kultowym filmem nagranym w Nowej Zelandii z udziałem jego gwiazdy Elijah Wooda (2013) został nazwany “najbardziej epickim filmem wszechczasów” przez społeczność internetową. Linie zaprezentowały też materiał z ciętym dowcipem Betty White, który nagrany został w domu spokojnej starości (2014). Warty wspomnienia jest również klip zainspirowany różnymi gatunkami filmów z Hollywood, w którym wystąpiła Anna Faris (2016).
Tegoroczny film linii Delta Airline jest z kolei uhonorowaniem wszystkich pracowników przewoźnika, którzy zaangażowani są w zapewnienie sprawnej i bezpiecznej obsługi lotu – od pilotów i stewardess, poprzez obsługę załadunku, centra rezerwacyjne i operacyjne oraz pracowników rezerwacji.
Oryginalnym pomysłem może pochwalić się KLM. W 2015 roku przewoźnik przygotował film z prezentacją procedur bezpieczeństwa, które zostały namalowane na tradycyjnych holenderskich płytkach. Film powstał z ponad tysiąca ręcznie malowanych płytek sfotografowanych w technice animacji poklatkowej. Rezultat wprost zachwyca swoją precyzją.
Tymczasem tegoroczny klip z zasadami bezpieczeństwa na pokładzie australijskiego przewoźnika został nakręcony w najpiękniejszych miejscach kraju. Oglądający zobaczą m.in. widowiskowe loty balonów nad doliną Hunter Valley, jeden z pokazów mody w Melbourne czy występ Bangara Dance Theatre nad Cape Banks.
Do historii przeszedł również materiał bezpieczeństwa przygotowany w 2015 roku przez Qatar Airways, które zaskoczyło swoich pasażerów procedurami przedstawionymi przez sponsorowaną przez siebie drużynę piłkarską z Barcelony. Z licznymi odniesieniami do piłki nożnej, film zaskakuje humorem z takimi scenami jak np. maski tlenowe wypadające przed tłumem fanek, gdy przechodzi koło nich Gerard Piqué.
Ciekawym pomysłem jest również zaangażowanie gwiazdy Internetu – Zacha Kinga do filmu Turkish Airlines. Autor popularnych na YouTube’ie filmów przedstawia zasady bezpieczeństwa z charakterystycznym dla siebie humorem i magicznymi sztuczkami.
Niecodziennym filmem z procedurami bezpieczeństwa może pochwalić się również linia Virgin America, która zrealizowała go w całości w konwencji teledysku muzycznego. Ma oryginalne słowa i choreografię oraz został wyreżyserowany przez autora popularnych filmów muzycznych – Jona M. Chu.
źródło KAYAK.pl
Najlepsze filmy linii lotniczych tłumaczące procedury bezpieczeństwa na pokładzie samolotu
Na pokładzie samolotu nie ma nudy. O zapewnienie rozrywki dbają linie lotnicze. Jedną z nich jest prezentacja procedur bezpieczeństwa. Tradycyjna, wykonywana przez załogę samolotu, coraz częściej znika na rzecz oryginalnych materiałów wideo.
Fot. KAYAK |
Linie lotnicze współpracują z popularnymi reżyserami i gwiazdami kina, aby ich materiały pokładowe wzbudziły jak największe zainteresowanie. To nie tylko pozytywna zmiana dla pasażerów, którzy zamiast kolejny raz słuchać powtarzających się formułek, otrzymują kluczowe informacje w zupełnie nowej formie. To również coraz popularniejsze narzędzie marketingowe linii lotniczych.
Filmy pokładowe biją rekordy w Internecie
Większość pasażerów jest po prostu znudzona powtarzającą się przed każdym lotem prezentacją procedur bezpieczeństwa. Jednak linie lotnicze znalazły na to sposób – coraz częściej korzystają z humoru, zaskakujących scenerii czy zaangażowania gwiazd, aby zwiększyć atrakcyjność, a tym samym skuteczność przekazów związanych z bezpieczeństwem na pokładzie. Tego typu filmy cieszą się ogromną popularnością i to nie tylko wśród pasażerów. Bardzo często z powodzeniem są wykorzystywane również jako materiały marketingowe, których liczba wyświetleń w Internecie bije rekordy.Jednak granica między atrakcyjnym przedstawieniem zasad bezpieczeństwa, a filmem, który odwróci uwagę pasażerów od najistotniejszych kwestii, jest bardzo cienka. Niektóre linie lotnicze borykały się już z krytyką swoich filmów pokładowych, które zdaniem autorytetów takich jak np. Civil Aviation Authority odbiegały od norm prezentacji zasad bezpieczeństwa. Dlatego ważne jest, aby zrównoważyć przekazywanie najważniejszych informacji z atrakcyjną formą przekazu.
Najciekawsze przykłady filmów pokładowych
– Air France
W 2013 roku linie Air France stworzyły czarujący materiał przedstawiający zasady bezpieczeństwa w swoich samolotach, inspirując się cechami najczęściej kojarzonymi z Francją: elegancją i szykiem. W filmie nie zabrakło też tradycyjnych bluzek w czarno-białe pasy i kolorów francuskiej flagi. Jednym zdaniem: Vive la France!
– Air New Zealand
Po ogromnym sukcesie ich pierwszego wyjątkowego filmu “Nic do ukrycia” (ang. “Nothing to hide”, 2009), w którym cała załoga prezentująca zasady bezpieczeństwa na pokładzie nie miała na sobie nic poza farbą do ciała, linie Air New Zealand co roku robią furorę nowym klipem. Materiał, zainspirowany kultowym filmem nagranym w Nowej Zelandii z udziałem jego gwiazdy Elijah Wooda (2013) został nazwany “najbardziej epickim filmem wszechczasów” przez społeczność internetową. Linie zaprezentowały też materiał z ciętym dowcipem Betty White, który nagrany został w domu spokojnej starości (2014). Warty wspomnienia jest również klip zainspirowany różnymi gatunkami filmów z Hollywood, w którym wystąpiła Anna Faris (2016).
– Delta Airline
Tegoroczny film linii Delta Airline jest z kolei uhonorowaniem wszystkich pracowników przewoźnika, którzy zaangażowani są w zapewnienie sprawnej i bezpiecznej obsługi lotu – od pilotów i stewardess, poprzez obsługę załadunku, centra rezerwacyjne i operacyjne oraz pracowników rezerwacji.
– KLM Royal Dutch Airlines
Oryginalnym pomysłem może pochwalić się KLM. W 2015 roku przewoźnik przygotował film z prezentacją procedur bezpieczeństwa, które zostały namalowane na tradycyjnych holenderskich płytkach. Film powstał z ponad tysiąca ręcznie malowanych płytek sfotografowanych w technice animacji poklatkowej. Rezultat wprost zachwyca swoją precyzją.
– Quantas Spirit of Australia
Tymczasem tegoroczny klip z zasadami bezpieczeństwa na pokładzie australijskiego przewoźnika został nakręcony w najpiękniejszych miejscach kraju. Oglądający zobaczą m.in. widowiskowe loty balonów nad doliną Hunter Valley, jeden z pokazów mody w Melbourne czy występ Bangara Dance Theatre nad Cape Banks.
- Qatar Airways
Do historii przeszedł również materiał bezpieczeństwa przygotowany w 2015 roku przez Qatar Airways, które zaskoczyło swoich pasażerów procedurami przedstawionymi przez sponsorowaną przez siebie drużynę piłkarską z Barcelony. Z licznymi odniesieniami do piłki nożnej, film zaskakuje humorem z takimi scenami jak np. maski tlenowe wypadające przed tłumem fanek, gdy przechodzi koło nich Gerard Piqué.
– Turkish Airlines
Ciekawym pomysłem jest również zaangażowanie gwiazdy Internetu – Zacha Kinga do filmu Turkish Airlines. Autor popularnych na YouTube’ie filmów przedstawia zasady bezpieczeństwa z charakterystycznym dla siebie humorem i magicznymi sztuczkami.
– Virgin America
Niecodziennym filmem z procedurami bezpieczeństwa może pochwalić się również linia Virgin America, która zrealizowała go w całości w konwencji teledysku muzycznego. Ma oryginalne słowa i choreografię oraz został wyreżyserowany przez autora popularnych filmów muzycznych – Jona M. Chu.
źródło KAYAK.pl
0 comments: