Dostęp do Internetu w samolocie,
Z analizy wynika, że dostęp do Wi-Fi na pokładzie nie jest dla Polaków niezbędnym udogodnieniem podczas lotu. Żadna z najczęściej wybieranych linii lotniczych nie ma bowiem w swojej ofercie Wi-Fi. Co wydaje się uzasadnione w przypadku tanich linii Ryanair i WizzAir, które starają się w jak największym stopniu ograniczyć koszty lotu, może być jednak zaskoczeniem dla pasażerów tradycyjnych przewoźników, w tym narodowego LOT-u. Fakt, że żadna z trzech najpopularniejszych linii nie oferuje dostępu do sieci, może świadczyć o tym, że dla Polaków wciąż nie jest to priorytet przy wyborze przewoźnika.
Dla podróżujących internautów, którzy woleliby nie płacić za lot więcej niż wynoszą koszty biletu, linie Norwegian i Emirates będą doskonałym wyborem. Obaj przewoźnicy pozwalają swoim pasażerom korzystać z sieci za darmo. Linie Emirates wyznaczyły jednak limit 20 MB do wykorzystania w ciągu dwóch godzin po zalogowaniu się do sieci. Pozwoli to swobodnie sprawdzić pocztę czy opublikować zdjęcia w serwisie społecznościowym.
Jeśli chodzi o taryfy, przewoźnicy stosują różne formy naliczania opłat. SAS Airlines pobiera stałą kwotę za dostęp do Internetu na trasach w Europie i Skandynawii (25 zł), a także w innych regionach świata (64 zł). Pasażerowie podróżujący SWISS Airline powinni zastanowić się, ile danych będą potrzebowali w podróży, ponieważ przewoźnik nalicza opłaty według liczby pobranych megabajtów. Tym samym pakiet 20 MB danych kosztuje około 33 zł, natomiast za 120 MB pasażerowie zapłacą blisko 143 zł. Lufthansa oferuje dwa sposoby naliczania opłat za korzystanie z Internetu. Na trasach krótko- i średniodystansowych podróżni mogą wybrać prędkość transferu danych – 150 kb/s za 13 zł, 600 kb/s za 30 zł lub 15 Mb/s za 51 zł. W przypadku długich lotów koszt zależy od czasu korzystania z Internetu. Godzina dostępu do sieci kosztuje 38 zł, 4 godziny – 59 zł, a cały lot (do 24 godzin) – 72 zł.
* za KAYAK.pl
* Uwagi:
Dane dotyczące najpopularniejszych linii lotniczych w Polsce pochodzą z raportu Urzędu Lotnictwa Cywilnego w pierwszym kwartale 2017 r. Ceny usług Wi-Fi pochodzą z oficjalnych stron internetowych lub infolinii przewoźników według stanu na 24.10.2017 r. Dane i ceny mogą ulec zmianie lub być nieaktualne.
Pokładowe Wi-Fi. W których liniach lotniczych jest bezpłatne?
Internet towarzyszy nam przez całą dobę i trudno sobie wyobrazić, żeby to się zmieniło. Eksperci są zdania, iż za kilka lat darmowe Wi-Fi na pokładzie samolotów będzie standardem w każdej klasie. Musimy jednak na to poczekać i przed podróżą sprawdzać, które spośród linii lotniczych oferują bezpłatny dostęp do sieci, które pobierają opłatę za korzystanie z pokładowego Wi-Fi, a które w ogóle nie mają dostępu do Internetu w swoich samolotach.
Spośród najpopularniejszych wśród Polaków linii tylko dwie – Norwegian Air Shuttle i Emirates – oferują bezpłatny dostęp do Internetu podczas lotu. |
Dostęp do Internetu na pokładzie ulubionych linii lotniczych Polaków
Linia lotnicza | Cena Wi-Fi w walucie lokalnej | Cena Wi-Fi w PLN |
Ryanair | brak Wi-Fi na pokładzie | brak Wi-Fi na pokładzie |
Polskie Linie Lotnicze LOT | brak Wi-Fi na pokładzie | brak Wi-Fi na pokładzie |
Wizz Air | brak Wi-Fi na pokładzie | brak Wi-Fi na pokładzie |
Lufthansa | 3 -17 EUR | 12,71 zł - 72,05 zł |
EasyJet | brak Wi-Fi na pokładzie | brak Wi-Fi na pokładzie |
Norwegian Air Shuttle | bezpłatnie | bezpłatnie |
SAS | 6 -15 EUR bezpłatnie w klasie premium |
25,43 zł - 63,57 zł |
bezpłatnie w klasie premium | ||
Air France | brak danych dot. ceny | brak danych dot. ceny |
KLM | brak danych dot. ceny | brak danych dot. ceny |
Emirates | bezpłatnie do 20 MB w ciągu 2 godzin od zalogowania |
bezpłatnie do 20 MB w ciągu 2 godzin od zalogowania |
9,99 -15,99 USD (powyżej 20 MB) | 35,99 zł - 57,61 zł (powyżej 20 MB) | |
British Airways | brak Wi-Fi na pokładzie | brak Wi-Fi na pokładzie |
SWISS | 9 - 39 CHF | 32,89 zł - 142,52 zł |
Z analizy wynika, że dostęp do Wi-Fi na pokładzie nie jest dla Polaków niezbędnym udogodnieniem podczas lotu. Żadna z najczęściej wybieranych linii lotniczych nie ma bowiem w swojej ofercie Wi-Fi. Co wydaje się uzasadnione w przypadku tanich linii Ryanair i WizzAir, które starają się w jak największym stopniu ograniczyć koszty lotu, może być jednak zaskoczeniem dla pasażerów tradycyjnych przewoźników, w tym narodowego LOT-u. Fakt, że żadna z trzech najpopularniejszych linii nie oferuje dostępu do sieci, może świadczyć o tym, że dla Polaków wciąż nie jest to priorytet przy wyborze przewoźnika.
Bezpłatny Internet w liniach Norwegian i Emirates
Dla podróżujących internautów, którzy woleliby nie płacić za lot więcej niż wynoszą koszty biletu, linie Norwegian i Emirates będą doskonałym wyborem. Obaj przewoźnicy pozwalają swoim pasażerom korzystać z sieci za darmo. Linie Emirates wyznaczyły jednak limit 20 MB do wykorzystania w ciągu dwóch godzin po zalogowaniu się do sieci. Pozwoli to swobodnie sprawdzić pocztę czy opublikować zdjęcia w serwisie społecznościowym.
Opłaty w poszczególnych liniach lotniczych
Jeśli chodzi o taryfy, przewoźnicy stosują różne formy naliczania opłat. SAS Airlines pobiera stałą kwotę za dostęp do Internetu na trasach w Europie i Skandynawii (25 zł), a także w innych regionach świata (64 zł). Pasażerowie podróżujący SWISS Airline powinni zastanowić się, ile danych będą potrzebowali w podróży, ponieważ przewoźnik nalicza opłaty według liczby pobranych megabajtów. Tym samym pakiet 20 MB danych kosztuje około 33 zł, natomiast za 120 MB pasażerowie zapłacą blisko 143 zł. Lufthansa oferuje dwa sposoby naliczania opłat za korzystanie z Internetu. Na trasach krótko- i średniodystansowych podróżni mogą wybrać prędkość transferu danych – 150 kb/s za 13 zł, 600 kb/s za 30 zł lub 15 Mb/s za 51 zł. W przypadku długich lotów koszt zależy od czasu korzystania z Internetu. Godzina dostępu do sieci kosztuje 38 zł, 4 godziny – 59 zł, a cały lot (do 24 godzin) – 72 zł.
* za KAYAK.pl
* Uwagi:
Dane dotyczące najpopularniejszych linii lotniczych w Polsce pochodzą z raportu Urzędu Lotnictwa Cywilnego w pierwszym kwartale 2017 r. Ceny usług Wi-Fi pochodzą z oficjalnych stron internetowych lub infolinii przewoźników według stanu na 24.10.2017 r. Dane i ceny mogą ulec zmianie lub być nieaktualne.
0 comments: