Fotografia,
46 robionych każdego dnia zdjęć sprawia, że z tygodniowych wakacji polscy podróżni przywożą ponad 300 fotografii. Co dzieje się z setkami zdjęć po zakończeniu urlopu? Z ankiety Kayak wynika, że większość Polaków (65%) pokazuje zdjęcia z podróży rodzinie i znajomym, a 35% publikuje je w mediach społecznościowych. Zaledwie 2% badanych odpowiedziało, że po wakacjach nie zagląda już do przywiezionych fotografii.
Średnio co trzecia osoba (37%) wywołuje fotografie zrobione podczas wyjazdu. Co ciekawe, mimo ogromnej popularności mediów społecznościowych wśród młodych osób, to właśnie Polacy przed 35. rokiem życia najbardziej cenią sobie zdjęcia w tradycyjnej postaci. Aż 42% z nich wywołuje ulubione ujęcia po powrocie z wakacji. Dla porównania, podobnie robi tylko 22% polskich turystów w wieku powyżej 55 lat.
84% ankietowanych w czasie podróży robi sobie choć jedno selfie dziennie, a co trzeci z nich (32%) – ponad 10. Średnio każdego dnia wyjazdu Polacy robią sami sobie 12 zdjęć. Do największych fanów tego typu fotografii zdecydowanie należą młodsze osoby. Podczas wakacji podróżni w wieku 18-24 lat robią średnio 17 selfie dziennie, a 18% z nich kończy każdy dzień wyjazdu z ponad 25 selfie na karcie pamięci aparatu. Co może zaskakiwać, aż 25% badanych przyznało, że choć raz podczas urlopu zdarzyło im się spędzić ponad godzinę, próbując zrobić selfie idealne.
Wyniki ankiety pokazują także, że fotograficzne przyzwyczajenia nie pozostają niezauważone przez osoby, z którymi podróżujemy. 53% Polaków uważa, że sposób robienia zdjęć przez ich towarzyszy podróży bywa denerwujący. Za najbardziej doskwierające nawyki uznawane są zbyt częste dzielenie się zdjęciami w mediach społecznościowych (23%) oraz robienie sobie zbyt wielu selfie (22%).
Polscy podróżni uwielbiają na bieżąco informować swoich znajomych o przebiegu wakacyjnych wypraw i – jak wynika z sondażu – podczas podróży średnio dwa razy dziennie publikują coś na swoich profilach społecznościowych. Choć duża grupa ankietowanych (43%) wskazała, że niespecjalnie im na tym zależy, to zdarzają się też całkowicie odmienne opinie. Zdaniem 4% podróżnych z Polski robienie zdjęć podczas wyjazdu jest bezcelowe, jeśli nie można opublikować ich potem w Internecie, a 6% ankietowanych przyznało wręcz, że nie ma sensu wyjeżdżać, jeżeli potem nie można pochwalić się w mediach społecznościowych fotografiami z odwiedzonych miejsc.
Jak wynika z badania, publikowane w sieci zdjęcia z podróży mają niemały wpływ na polskich turystów. Co czwarty z ankietowanych (26%) twierdzi, że fotografie podróżnicze innych osób są dla niego inspiracją i skłaniają go do kolejnych podróży, a 6% przyznaje, że zdjęcia innych osób wzbudzają w nich zazdrość. Co więcej, aż 16% uczestników badania potwierdziło, że wybrało się do danego miejsca tylko dlatego, że zobaczyło je na zdjęciach z podróży opublikowanych na profilach społecznościowych innych osób.
Jakość aparatów wbudowanych w smartfony jest coraz lepsza – nic więc dziwnego, że to najpopularniejszy spośród sprzętów fotograficznych używanych podczas podróży przez turystów z Polski. Ponadto 17% polskich podróżnych używa profesjonalnych lustrzanek cyfrowych i posiada sprzęt fotograficzny o wartości ponad 3000 zł.
- Fotografia pozwala nam dzielić się z innymi niezwykłymi momentami podróży. Jestem przekonany, że właśnie to inspiruje najbardziej i zachęca do jeszcze lepszego zrozumienia niesamowitego świata, który nas otacza. Cieszę się, że młodzi ludzie traktują fotografię jako źródło podróżniczych inspiracji i że sami częściej niż dotychczas dzielą się swoimi zdjęciami z wyjazdów - komentuje
Mattias Klum, wielokrotnie nagradzany fotograf i producent filmowy.
- Sposób, w jaki zapisujemy i dzielimy się naszymi doświadczeniami z podróży, dynamicznie się zmienia. Dlatego z fascynacją zbadaliśmy, co w fotografii podróżniczej jest najważniejsze dla polskich podróżnych. Jednym z najbardziej wyraźnych trendów jest robienie setek zdjęć i natychmiastowe dzielenie się swoimi wrażeniami za pomocą smartfonów oraz mediów społecznościowych. Kolejnym z nich – co bardzo nas cieszy – jest to, że Polacy tak chętnie szukają inspiracji w Internecie, poznając doświadczenia innych podróżnych. W KAYAK wierzymy, że dzielenie się wrażeniami daje innym śmiałość do odkrywania nowych miejsc, o których wcześniej może nawet nie pomyśleliby jako o celu kolejnej podróży - mówi Vera Pershina, Rzecznik Prasowy KAYAK.pl.
* Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej przez Opinium Research w Polsce w okresie 28.12.17 - 03.01.18 na reprezentatywnej grupie 1000 respondentów w wieku powyżej 18 lat.
46 zdjęć i 12 selfie dziennie - to nasz fotograficzny wynik podczas podróży
Współcześnie fotografia wydaje się nieodłącznym elementem podróżowania. Okazuje się, że każdego dnia wyjazdu Polacy robią średnio aż 46 zdjęć i 12 selfie. Z drugiej strony podróżni z Polski otwarcie przyznają, że nie mają cierpliwości do niektórych fotograficznych przyzwyczajeń swoich towarzyszy. Najbardziej irytującymi nawykami określili zbyt częste dzielenie się wrażeniami z podróży w mediach społecznościowych oraz robienie zbyt wielu selfie.
Selfie podczas wyjazdu jest obowiązkowe |
Podczas wakacji Polacy robią średnio 46 zdjęć dziennie
46 robionych każdego dnia zdjęć sprawia, że z tygodniowych wakacji polscy podróżni przywożą ponad 300 fotografii. Co dzieje się z setkami zdjęć po zakończeniu urlopu? Z ankiety Kayak wynika, że większość Polaków (65%) pokazuje zdjęcia z podróży rodzinie i znajomym, a 35% publikuje je w mediach społecznościowych. Zaledwie 2% badanych odpowiedziało, że po wakacjach nie zagląda już do przywiezionych fotografii.
Podczas podróży Polacy robią średnio 46 zdjęć i 12 selfie dziennie, czasami spędzając nawet godzinę na poszukiwaniu idealnego ujęcia
Średnio co trzecia osoba (37%) wywołuje fotografie zrobione podczas wyjazdu. Co ciekawe, mimo ogromnej popularności mediów społecznościowych wśród młodych osób, to właśnie Polacy przed 35. rokiem życia najbardziej cenią sobie zdjęcia w tradycyjnej postaci. Aż 42% z nich wywołuje ulubione ujęcia po powrocie z wakacji. Dla porównania, podobnie robi tylko 22% polskich turystów w wieku powyżej 55 lat.
- Podczas wakacyjnych wyjazdów Polacy średnio dwa razy dziennie publikują w mediach społecznościowych zdjęcia z podróży.
- Każdego dnia wyjazdu podróżni z Polski robią średnio 46 zdjęć.
- Fotograficzne nawyki towarzyszy podróży (w tym robienie zbyt wielu selfie) denerwują aż 53% ankietowanych.
- 16% Polaków twierdzi, że inspiracją do wybrania kolejnego kierunku podróży było dla nich zdjęcie, które zobaczyli w mediach społecznościowych.
Polacy nie wstydzą się kamery
84% ankietowanych w czasie podróży robi sobie choć jedno selfie dziennie, a co trzeci z nich (32%) – ponad 10. Średnio każdego dnia wyjazdu Polacy robią sami sobie 12 zdjęć. Do największych fanów tego typu fotografii zdecydowanie należą młodsze osoby. Podczas wakacji podróżni w wieku 18-24 lat robią średnio 17 selfie dziennie, a 18% z nich kończy każdy dzień wyjazdu z ponad 25 selfie na karcie pamięci aparatu. Co może zaskakiwać, aż 25% badanych przyznało, że choć raz podczas urlopu zdarzyło im się spędzić ponad godzinę, próbując zrobić selfie idealne.
Wyniki ankiety pokazują także, że fotograficzne przyzwyczajenia nie pozostają niezauważone przez osoby, z którymi podróżujemy. 53% Polaków uważa, że sposób robienia zdjęć przez ich towarzyszy podróży bywa denerwujący. Za najbardziej doskwierające nawyki uznawane są zbyt częste dzielenie się zdjęciami w mediach społecznościowych (23%) oraz robienie sobie zbyt wielu selfie (22%).
Efekt mediów społecznościowych
Polscy podróżni uwielbiają na bieżąco informować swoich znajomych o przebiegu wakacyjnych wypraw i – jak wynika z sondażu – podczas podróży średnio dwa razy dziennie publikują coś na swoich profilach społecznościowych. Choć duża grupa ankietowanych (43%) wskazała, że niespecjalnie im na tym zależy, to zdarzają się też całkowicie odmienne opinie. Zdaniem 4% podróżnych z Polski robienie zdjęć podczas wyjazdu jest bezcelowe, jeśli nie można opublikować ich potem w Internecie, a 6% ankietowanych przyznało wręcz, że nie ma sensu wyjeżdżać, jeżeli potem nie można pochwalić się w mediach społecznościowych fotografiami z odwiedzonych miejsc.
Jak wynika z badania, publikowane w sieci zdjęcia z podróży mają niemały wpływ na polskich turystów. Co czwarty z ankietowanych (26%) twierdzi, że fotografie podróżnicze innych osób są dla niego inspiracją i skłaniają go do kolejnych podróży, a 6% przyznaje, że zdjęcia innych osób wzbudzają w nich zazdrość. Co więcej, aż 16% uczestników badania potwierdziło, że wybrało się do danego miejsca tylko dlatego, że zobaczyło je na zdjęciach z podróży opublikowanych na profilach społecznościowych innych osób.
Czego używają Polacy do chwytania wakacyjnych wspomnień?
Jakość aparatów wbudowanych w smartfony jest coraz lepsza – nic więc dziwnego, że to najpopularniejszy spośród sprzętów fotograficznych używanych podczas podróży przez turystów z Polski. Ponadto 17% polskich podróżnych używa profesjonalnych lustrzanek cyfrowych i posiada sprzęt fotograficzny o wartości ponad 3000 zł.
- Fotografia pozwala nam dzielić się z innymi niezwykłymi momentami podróży. Jestem przekonany, że właśnie to inspiruje najbardziej i zachęca do jeszcze lepszego zrozumienia niesamowitego świata, który nas otacza. Cieszę się, że młodzi ludzie traktują fotografię jako źródło podróżniczych inspiracji i że sami częściej niż dotychczas dzielą się swoimi zdjęciami z wyjazdów - komentuje
Mattias Klum, wielokrotnie nagradzany fotograf i producent filmowy.
- Sposób, w jaki zapisujemy i dzielimy się naszymi doświadczeniami z podróży, dynamicznie się zmienia. Dlatego z fascynacją zbadaliśmy, co w fotografii podróżniczej jest najważniejsze dla polskich podróżnych. Jednym z najbardziej wyraźnych trendów jest robienie setek zdjęć i natychmiastowe dzielenie się swoimi wrażeniami za pomocą smartfonów oraz mediów społecznościowych. Kolejnym z nich – co bardzo nas cieszy – jest to, że Polacy tak chętnie szukają inspiracji w Internecie, poznając doświadczenia innych podróżnych. W KAYAK wierzymy, że dzielenie się wrażeniami daje innym śmiałość do odkrywania nowych miejsc, o których wcześniej może nawet nie pomyśleliby jako o celu kolejnej podróży - mówi Vera Pershina, Rzecznik Prasowy KAYAK.pl.
* Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej przez Opinium Research w Polsce w okresie 28.12.17 - 03.01.18 na reprezentatywnej grupie 1000 respondentów w wieku powyżej 18 lat.
0 comments: