Emirates,
Emirates: Zmiany w rozkładzie lotów w 2019 roku
Linie Emirates zapowiedziały zmiany w rozkładzie lotów w 2019 roku, które ograniczą niedogodności związane z planowanym zamknięciem południowego pasa startowego na lotnisku Dubai International w kwietniu i maju oraz stanowią odpowiedź na zmieniające się potrzeby pasażerów na całym świecie. Przewoźnik ogłosił także plany na ten rok dotyczące swojej floty.
Emirates |
Zawsze podkreślamy, że jesteśmy
linią zorientowaną na klienta o komercyjnym modelu biznesowym.
Inwestujemy w nowoczesną i wydajną flotę, dzięki czemu oferujemy naszym
pasażerom udogodnienia na najwyższym poziomie. Ponadto sprawnie
wprowadzamy nasze samoloty na trasach, na których najlepiej zaspokajają
one zapotrzebowanie klientów - powiedział Sir Tim Clark, prezes lini Emirates. - Wprowadzane
przez nas modyfikacje w rozkładzie lotów w 2019 roku odzwierciedlają to
podejście, uwzględniając globalną dynamikę rynku i ograniczenia
operacyjne wynikające m.in. z prac konserwacyjnych przy południowym
pasie startowym na lotnisku w Dubaju. W ciągu roku zamierzamy uważnie
obserwować zmiany zachodzące na rynkach światowych i zachować
elastyczność w celu optymalizacji wykorzystania naszych samolotów.
Zmiany w rozkładzie lotów Emirates są w dużej mierze związane z zamknięciem południowego pasa startowego na lotnisku Dubai International w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych w dniach 16 kwietnia-30 maja 2019 roku.
Ze względu na ograniczenia wiążące się z
obsługą samolotów przez pojedynczy pas startowy, wiele lotów Emirates
zostanie odwołanych, przełożonych na inną godzinę lub będzie
realizowanych przez inny samolot, tak aby ograniczyć niedogodności dla
pasażerów. W rezultacie we wspomnianym okresie 45 dni przewoźnik nie
będzie wykorzystywał do 48 samolotów, a łączna liczba lotów Emirates
spadnie o 25%.
Zmiany w rozkładzie lotów w 2019 roku
W czerwcu 2019 roku linie Emirates wprowadzą dodatkowe loty do kilku krajów w Afryce.
Nowe połączenia zaspokoją zwiększone zapotrzebowanie zaobserwowane
przez przewoźnika w tych krajach i zapewnią pasażerom jeszcze
wygodniejsze połączenia z tych kierunków do miejscowości w globalnej
siatce połączeń Emirates z przesiadką w Dubaju. Wśród miast w Afryce
obsługiwanych przez dodatkowe loty Emirates znajdują się:
- Casablanca (Maroko): 1 czerwca 2019 roku linie Emirates wprowadzą drugie codzienne połączenie do Casablanki. Rejs będzie realizowany przez Boeinga 777-300ER Emirates, uzupełniając dotychczasowe codzienne połączenie obsługiwane przez Airbusa A380.
- Abudża (Nigeria): 1 czerwca 2019 roku wprowadzone zostaną trzy dodatkowe połączenia tygodniowo do Abudży realizowane przez Boeinga 777-300ER, które zwiększą częstotliwość lotów Emirates do stolicy Nigerii do jednego dziennie.
- Akra (Ghana): 2 czerwca linie Emirates wprowadzą cztery dodatkowe połączenia tygodniowo do Akry realizowane przez Boeinga 777-300ER, tym samym zwiększając częstotliwość lotów do stolicy Ghany do 11 tygodniowo.
- Konakry (Gwinea) i Dakar (Senegal): Od 1 czerwca 2019 r. Boeing 777-300ER Emirates będzie realizował jedno dodatkowe, wspólne połączenie do stolic Gwinei i Senegalu.
Ponadto w okresie natężonego ruchu
poprzedzającym i obejmującym lato 2019 roku linie Emirates wprowadzą
dodatkowe loty do szeregu kierunków w Europie. Wśród wspomnianych kierunków znajdują się:
- Ateny (Grecja): W okresie od 31 marca do 26 października 2019 roku linie Emirates wprowadzą drugie codzienne połączenie do Aten. W dniach od 31 marca do 15 kwietnia i od 1 do 26 października lot ten będzie realizowany przez Boeinga 777-300ER. W czasie wzmożonego ruchu od 31 maja do 31 września linie Emirates wprowadzą na trasie samolot Airbus A380, który pomoże zaspokoić dodatkowe zapotrzebowanie. Przewoźnik nie będzie realizował drugiego codziennego połączenia w trakcie zamknięcia południowego pasa startowego na lotnisku w Dubaju (16 kwietnia-30 maja 2019).
- Rzym (Włochy): Od 31 marca do 26 października stolica Włoch będzie obsługiwana przez trzy loty Emirates dziennie. Trzecie dodatkowe połączenie, realizowane przez Boeinga 777-300ER, zostanie zawieszone na czas zamknięcia południowego pasa startowego na lotnisku w Dubaju.
- Sztokholm (Szwecja): W lipcu i sierpniu 2019 roku linie Emirates zwiększą oferowanie na trasie do Szwecji, wprowadzając dwa połączenia dziennie realizowane przez Boeinga 777-300ER. Dzięki temu większa liczba pasażerów będzie w stanie dotrzeć do szwedzkiej stolicy w szczycie sezonu letniego.
- Zagrzeb (Chorwacja): W ramach strategicznej współpracy z liniami flydubai w okresie od 31 marca do 26 października linie Emirates będą ponownie wykonywać jedno połączenie dziennie do Zagrzebia realizowane przez Boeinga 777-300ER. Na czas zamknięcia południowego pasa startowego na lotnisku w Dubaju loty zostaną ograniczone do czterech tygodniowo.
W odpowiedzi na większe zapotrzebowanie
sezonowe, linie Emirates wprowadzą samolot Airbus A380 na trasach
obejmujących następujące kierunki:
- Boston (USA): Pasażerowie Emirates podróżujący do Bostonu skorzystają z usług największego samolotu pasażerskiego na świecie, słynącego z salonu pokładowego dla pasażerów klasy pierwszej i biznes czy pokładowych pryszniców Shower Spa dla pasażerów klasy pierwszej. A380 Emirates będzie realizował rejsy do Bostonu w okresie od 1 czerwca do 30 września 2019 roku oraz od 1 grudnia 2019 do 31 stycznia 2020 roku w odpowiedzi na większe zapotrzebowanie sezonowe na loty na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych.
- Glasgow (Wlk. Brytania): Flagowy samolot dwupokładowy linii Emirates po raz pierwszy zawita do Szkocji w okresie od 16 kwietnia do 31 maja 2019 roku. Na czas zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju dwa loty dziennie wykonywane dotychczas przez Boeinga 777-300ER zastąpi codzienne połączenie A380 oferujące 489 miejsc. W dniach od 1 czerwca do 30 września przewoźnik wznowi podwójne połączenie do Glasgow – jeden lot będzie realizowany przez Boeinga 777-300ER, a drugi przez Airbusa A380, który zapewni dodatkowe oferowanie na trasie w okresie natężonego ruchu w miesiącach letnich.
Ponadto linie Emirates wprowadzą zmiany w lotach do Ameryki Południowej,
aby zoptymalizować wykorzystanie floty. 1 czerwca przewoźnik wprowadzi
niedawno zmodernizowanego Boeinga 777-200LR w konfiguracji dwuklasowej
na trasie Dubaj-Rio de Janeiro obsługiwanej raz dziennie. Oferując
szersze fotele w układzie 2-2-2 w klasie biznes i nowe fotele w klasie
ekonomicznej, samolot po wylądowaniu w Rio de Janeiro cztery razy
w tygodniu będzie realizował połączenie do stolicy Argentyny Buenos
Aires, a w pozostałe trzy dni – do Santiago w Chile.
Ze względu na tę zmianę linie zawieszą
loty z Dubaju do Santiago przez Sao Paulo. Trasa Sao Paulo-Dubaj będzie w
dalszym ciągu obsługiwana przez codzienne połączenie bezpośrednie A380.
Chcąc zapewnić pasażerom szybsze i bezpośrednie połączenia do Australii,
1 czerwca 2019 roku linie Emirates zawieszą rejsy EK 418/419 na trasie
Bangkok-Sydney. Przewoźnik w dalszym ciągu będzie realizował trzy
bezpośrednie loty dziennie Dubaj-Sydney, a pasażerowie podróżujący na
trasie Bangkok-Sydney będą mieli do dyspozycji loty oferowane przez
partnerskie linie Qantas.
Od 31 marca linie Emirates zawieszą
rejsy EK 424/425 i będą wykonywały jeden lot bezpośredni dziennie do
Perth z Dubaju realizowany przez Airbusa A380. Pasażerowie podróżujący z
Perth w dalszym ciągu mogą liczyć na szybkie połączenia przez Dubaj do
ponad 38 kierunków w Europie i kolejnych 16 europejskich miast w ramach
porozumienia code-share z liniami flydubai. Pasażerowie będą mogli także
skorzystać z doskonałej jakości usług samolotu A380 Emirates na trasie z
Perth do blisko 20 kierunków w Europie.
Nowoczesna flota samolotów
Flota samolotów Emirates należy do
najmłodszych w międzynarodowej branży lotniczej, zapewniając niezrównaną
jakość podróży i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie w połączeniu z
mniejszym zużyciem paliwa. W roku finansowym 2019/20 linie Emirates
odbiorą sześć nowych Airbusów A380. Jednocześnie przewoźnik odmłodzi
swoją dotychczasową flotę, wycofując z eksploatacji siedem starszych
modeli Boeinga 777. Linie Emirates odebrały ostatni egzemplarz Boeinga
777-300ER w listopadzie 2018 roku, a w roku 2020 rozpocznie się odbiór
Boeingów nowej generacji: 777X.
0 comments: