KLM,
*Aby sprawdzić wymogi wjazdowe obowiązujące podczas całej podróży, przy lotach tranzytowych przez Amsterdam, na stronie klm.traveldoc.aero należy wpisać kolejno wszystkie odcinki podróży.
KLM |163 kierunki w zimowej ofercie lotów
W nadchodzącym zimowym harmonogramie lotów, który zacznie obowiązywać od 28 października 2022 roku i potrwa do 25 marca 2023 r. Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM zaoferują w sumie 163 kierunki na pięciu kontynentach – w Europie, Afryce, Azji i obu Amerykach. Siatka linii obejmie 71 tras międzykontynentalnych oraz 92 miasta w Europie, wśród których znalazły się 4 nowości. Jedną z nich są Katowice. Będzie to regularne, codzienne połączenie, które KLM zainauguruje 30 października b.r. Katowice będą już szóstym portem w Polsce, skąd linia będzie oferowała loty do Amsterdamu, a stamtąd dalej w świat. Pozostałe nowości w siatce przewoźnika to: Rovaniemi (Finlandia), Nantes (Francja) oraz Aarhus (Dania).
Europa
Wraz z początkiem zimowego rozkładu lotów, europejska siatka KLM wzbogaci się o trzy z czterech nowości: Katowice (1 lot dziennie), francuskie Nantes (2 razy dziennie) i Aarhus w Danii (codziennie). Natomiast Rovaniemi (Finlandia) dołączy do oferty przewoźnika od 3 grudnia b.r. i pozostanie w niej do 25 marca 2023 r. Ponadto KLM zwiększy częstotliwość połączeń do wybranych miast w Wielkiej Brytanii: Teeside, Humberside, Cardiff i Southampton oraz do Grazu w Austrii. Nowością tej zimy będą też codzienne loty do Neapolu (Włochy) i Splitu (Chorwacja), które są kontynuacją z letniego rozkładu.
Ameryka Północna
W nadchodzącym sezonie KLM będzie oferował łącznie 19 kierunków w trzech krajach Ameryki Północnej – w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Pula miejsc do sprzedaży będzie o 11 procent większa w porównaniu z analogicznym okresem przed kryzysem Covid, w 2019 roku, zwłaszcza dzięki trzem dodatkowym lotom w tygodniu do Los Angeles, a także nowej w tym sezonie trasie do Austin w Teksasie. Zimowe loty do Cancun, rozpoczęte w 2021 roku, pozostaną w ofercie również w harmonogramie 2022/2023.
Dodatkowo klienci KLM, którzy planują tej zimy podróż do Stanów Zjednoczonych lub Kanady będą mieli szansę polecieć w zupełnie nowej kabinie – Premium Comfort. Odrębna kabina, która łączy w sobie elementy klasy ekonomicznej oraz klasy biznes jest już w sprzedaży, a w nadchodzącym sezonie będzie można zarezerwować w niej podróż na wybranych trasach, między innymi do Nowego Jorku czy Toronto. Nowa kabina zaoferuje podróżnym więcej przestrzeni na nogi, komfortowy fotel i bardziej prywatną atmosferę niż klasa ekonomiczna oraz zupełnie nową koncepcję serwisu pokładowego, jednak w znacznie niższej cenie niż przelot w klasie biznes. Po zakończeniu trwającej obecnie rekonfiguracji kabin w samolotach Boeing 777-200 i 300, KLM będzie stopniowo wyposażał w nowe kabiny kolejne samoloty w swojej długodystansowej flocie, począwszy od Boeingów 787 Dreamliner. Dzięki temu klienci przewoźnika będą mogli podróżować w Premium Comfort na coraz większej liczbie tras.
Ameryka Północna
W nadchodzącym sezonie KLM będzie oferował łącznie 19 kierunków w trzech krajach Ameryki Północnej – w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Pula miejsc do sprzedaży będzie o 11 procent większa w porównaniu z analogicznym okresem przed kryzysem Covid, w 2019 roku, zwłaszcza dzięki trzem dodatkowym lotom w tygodniu do Los Angeles, a także nowej w tym sezonie trasie do Austin w Teksasie. Zimowe loty do Cancun, rozpoczęte w 2021 roku, pozostaną w ofercie również w harmonogramie 2022/2023.
Dodatkowo klienci KLM, którzy planują tej zimy podróż do Stanów Zjednoczonych lub Kanady będą mieli szansę polecieć w zupełnie nowej kabinie – Premium Comfort. Odrębna kabina, która łączy w sobie elementy klasy ekonomicznej oraz klasy biznes jest już w sprzedaży, a w nadchodzącym sezonie będzie można zarezerwować w niej podróż na wybranych trasach, między innymi do Nowego Jorku czy Toronto. Nowa kabina zaoferuje podróżnym więcej przestrzeni na nogi, komfortowy fotel i bardziej prywatną atmosferę niż klasa ekonomiczna oraz zupełnie nową koncepcję serwisu pokładowego, jednak w znacznie niższej cenie niż przelot w klasie biznes. Po zakończeniu trwającej obecnie rekonfiguracji kabin w samolotach Boeing 777-200 i 300, KLM będzie stopniowo wyposażał w nowe kabiny kolejne samoloty w swojej długodystansowej flocie, począwszy od Boeingów 787 Dreamliner. Dzięki temu klienci przewoźnika będą mogli podróżować w Premium Comfort na coraz większej liczbie tras.
Karaiby i Surinam
W porównaniu z 2019 rokiem liczba oferowanych miejsc na lotach na Karaiby (zwłaszcza na Antyle Holenderskie) oraz do Surinam wzrośnie o ponad 20 procent. Przykładowo połączenie do Curacao będzie realizowane co najmniej 10 razy w tygodniu, z dwoma lotami dziennie w okresie świąteczno-noworocznym. Codzienny lot na Arubę i dalej na Bonaire będzie obsługiwany największym samolotem we flocie KLM, Boeingiem 777-300ER, z 408 miejscami na pokładzie. W tegorocznym zimowym rozkładzie pozostaną też nowe trasy - na Barbados (Bridgetown) oraz Trynidad i Tobago (Port of Spain), które KLM zainaugurował w ubiegłym roku.
Ameryka Południowa
Liczba miejsc dostępnych na rejsach KLM do Ameryki Południowej wzrośnie tej zimy o 6 procent w porównaniu do 2021 r. Linia będzie obsługiwać codzienne połączenia do Argentyny, Brazylii, Chile, Kolumbii oraz Peru, zaś do Kostaryki poleci cztery, a do Panamy - pięć razy w tygodniu. Buenos Aires i Santiago de Chile będą ponownie oferowane w ramach jednego lotu łączonego.
Afryka
W nadchodzącym sezonie KLM planuje oddać do dyspozycji pasażerów trzy dodatkowe loty tygodniowo do Kapsztadu w RPA. Poza lotem w ciągu dnia, teraz będzie można skorzystać z lotów, które będą odbywały się nocą. Loty na Zanzibar w ramach tego samego połączenia do Dar es Salaam, pozostaną w tegorocznej zimowej ofercie. Ponadto, lecąc do dwóch afrykańskich destynacji KLM – Nairobi i Dar es Salaam, będzie można zaplanować podróż w nowej kabinie Premium Comfort.
Azja
KLM planuje znacząco wzmocnić swoją pozycję w Azji zwiększając całkowite oferowanie o ponad 50 procent w porównaniu do ubiegłego roku. Jest to możliwe, dzięki ponownemu otwarciu niektórych krajów w tym regionie świata, które pozostawały do tej pory zamknięte na zagranicznych turystów w wyniku obostrzeń związanych z Covid-19. Do rozkładu powrócą bezpośrednie loty z Amsterdamu do Tokio Narita (Japonia), jednak trasa będzie realizowana inną drogą ze względu na zamkniętą przestrzeń powietrzną nad Rosją. W ofercie znajdzie się też bezpośrednie połączenie do Kuala Lumpur (Malezja), w ramach rejsu z docelowym lądowaniem w Dżakarcie (Indonezja). Wznowiona w ubiegłym sezonie letnim trasa do Bangaluru (Indie) będzie kontynuowana również zimą. Oferta lotów do Chin pozostanie nadal ograniczona, będą to trzy loty tygodniowo do Szanghaju/Hangzhou, z międzylądowaniem w Seulu.
Loty z Polski
W sezonie jesień-zima KLM będzie oferował loty do Amsterdamu z 6 miast w Polsce: z Warszawy – do 4 lotów dziennie, z Krakowa i Gdańska – do 3 lotów dziennie, z Poznania – 5 lotów tygodniowo oraz z Wrocławia i Katowic – po 7 lotów tygodniowo. Łącznie z Katowicami aktualna oferta lotów KLM z Polski będzie wynosiła 68 połączeń tygodniowo.
Szczegóły zimowego harmonogramu lotów są dostępna na stronie klm.pl. Rozkład może ulec zmianie. KLM zaleca swoim klientom, aby przed podróżą sprawdzali aktualnie obowiązujące wymogi wjazdowe i dokumenty wymagane w tranzycie i w miejscu docelowym. Więcej informacji można znaleźć na stronie klm.traveldoc.aero.*
Szczegóły zimowego harmonogramu lotów są dostępna na stronie klm.pl. Rozkład może ulec zmianie. KLM zaleca swoim klientom, aby przed podróżą sprawdzali aktualnie obowiązujące wymogi wjazdowe i dokumenty wymagane w tranzycie i w miejscu docelowym. Więcej informacji można znaleźć na stronie klm.traveldoc.aero.*
*Aby sprawdzić wymogi wjazdowe obowiązujące podczas całej podróży, przy lotach tranzytowych przez Amsterdam, na stronie klm.traveldoc.aero należy wpisać kolejno wszystkie odcinki podróży.
0 comments: