Anders Hermansson,
Drugi statek Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona z oficjalną nazwą – Stena Ebba
W Karlskronie w Szwecji, odbyła się uroczystość nadania nazwy promowi Stena Ebba, drugiemu z nowych statków typu E-flexer na linii Gdynia-Karlskrona. Butelkę szampana o burtę rozbiła matka chrzestna statku, wojewoda regionu Blekinge w Szwecji, Ulrica Messing.
"Nadaję
Ci nazwę Stena Ebba" powiedziała Ulrica Messing, wojewoda regionu
Blekinge podczas chrztu statku, który odbył się na terenie Terminala
Promowego w Karlskronie w Szwecji. Udział w uroczystej ceremonii
11.01.2023 wzięli przedstawiciele wielu firm z sektora transportu
morskiego, a także instytucji z Polski i Szwecji, w tym Joanna Hofman,
ambasador RP w Sztokholmie, Emma Swahn Nilsson, przewodnicząca rady
miasta Karlskrona, Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdyni a
także Anders Hermansson, dyrektor szwedzkiej organizacji armatorów
Svensk Sjöfart.
–
Dodanie naszego nowego nowoczesnego promu Stena Ebba na południowym
Bałtyku jest odpowiedzią Stena Line na dynamicznie rosnące
zapotrzebowanie klientów w obszarze gospodarczym, który wciąż się
rozwija. – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena
Line – Obsługujemy tę trasę promową od ponad 25 lat, a dzięki nowym
promom E-Flexer umożliwimy naszym partnerom rozszerzenie działalności, poprawiając dostęp do rynków i utrzymując europejskie łańcuchy dostaw.
Stena
Ebba to jeden z największych promów w regularnej żegludze na Bałtyku.
Ma długość 240 metrów, oferuje miejsce dla 1200 osób a na 3600 metrach
pomieści nawet 200 ciężarówek. To zupełnie nowa jednostka - na linię
Gdynia-Karlskrona przybyła bezpośrednio ze stoczni. Prom Stena Ebba jest
też wydajny energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji, a także
bardziej zrównoważony ekologicznie, m.in. dzięki możliwości korzystania
z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin.
Wnętrze zostało wykończone w stylu skandynawskim, z panoramicznymi
oknami, co na pewno spodoba się pasażerom.
–
Dziś wraz z inauguracją Stena Ebba na trasie Gdynia-Karlskrona, jak
również wcześniejszym wprowadzeniem siostrzanego statku Stena Estelle,
rozpoczynamy nowy etap rozwoju naszego połączenia. Cieszymy się, że
możemy zaoferować naszym klientom najnowocześniejsze jednostki tego typu
na rynku. Modernizacja naszej floty umożliwi dalszy wzrost ruchu
transportowego, co jest ważne nie tylko dla nas i naszych klientów, ale
także dla całych regionów i krajów, które łączymy. – powiedział Marek
Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
W
ciągu ostatniego roku Stena Line wykonała wiele pracy by zmodernizować
linię promową Gdynia-Karlskrona. W czerwcu 2022 operacje przeniesiono na
nowy terminal promowy w Gdyni, który umożliwia cumowanie statków o
długości 240 m, a także oferuje możliwość rozwoju oferty intermodalnej,
m.in. dzięki bliskości torów kolejowych. We wrześniu wprowadzono nowy
statek Stena Estelle, a w pierwszych dniach bieżącego roku – kolejny
nowy E-Flexer, Stena Ebba.
Więcej o matce chrzestnej Stena Ebba
Ulrica
Messing, matka chrzestna promu Stena Ebba, to znana szwedzka polityk.
Była członkiem szwedzkiego rządu w latach 1996-2006, najpierw jako
minister ds. zatrudnienia i równego traktowania w Ministerstwie Pracy, a
od 1998 r. w resorcie kultury jako minister z odpowiedzialnością m.in.
za sprawy integracji i młodzieży. Następnie w latach 2000-2006 pełniła
funkcję wiceministra gospodarki, odpowiedzialnego za politykę rozwoju
regionalnego i turystykę, a od 2002 roku - ministra infrastruktury.
Obecnie sprawuje urząd wojewody w regionie Blekinge, którego stolicą
jest miasto Karlskrona.
Fakty o Stena Ebba:
- Zbudowany w: 2022
- Ceremonia nadania nazwy: Karlskrona, Szwecja, 11.01.2023
- Matka chrzestna: Ulrica Messing, wojewoda regionu Blekinge, Szwecja
- Rozpoczęcie operacji: 02.01.2023
- Długość: 240 m
- Zanurzenie: 6,4 m
- Szerokość: 28 m
- Pojemność frachtowa: 3600 m
- Liczba osób: 1200
- Liczba kabin: 263
0 comments: