Accor,
Nowy hotel światowej marki powstaje w Gdyni
W sercu Gdyni powstaje nowy hotel światowej marki Mövenpick. Grupa hotelowa Accor i Grupa Allenort podpisały umowę na zarządzanie kompleksem hotelowo-usługowym w Gdyni. Planowana inwestycja hotelowa, reprezentująca standard marki Mövenpick nad morzem, w najbardziej reprezentacyjnej części Gdyni.
Accor rozpoczyna współpracę z Grupą Allenort, która wybuduje w samym sercu Gdyni hotel Mövenpick |
Dla turystów i gości biznesowych hotel wyjdzie z ofertą wysokiej jakości usługi w 176 pokojach, bogatą ofertą gastronomiczną, salami konferencyjno-bankietowymi, SPA z basenem i gabinetami zabiegowymi oraz podziemnym parkingiem.
Dzięki zawartej współpracy, Accor zwiększa portfolio szwajcarskiej marki premium w Polsce. Wspólnie z grupą Allenort z wieloletnim doświadczeniem w branży medycznej, sieć otworzy pierwszy hotel Mövenpick w Gdyni jako część kompleksu usługowego.
- Grupa Allenort otwiera się na hotele. Po niemalże 20 latach aktywnej działalności w sektorze medycznym, spółka stawia przed sobą nowe wyzwanie klasy premium – duży luksusowy kompleks hotelowo-usługowy w najbardziej prestiżowym miejscu w Gdyni. Założeniem inwestycji jest stworzenie nowego centrum miasta i oddanie mieszkańcom Gdyni przyjaznej dla ich życia infrastruktury wypoczynkowej – powiedział dr Grzegorz Goryszewski Prezes Grupy Allenort. – Stawiamy na Accor - to wyjątkowe miejsce i dlatego trzeba je oddać najlepszym specjalistom w zarządzanie. Projekt zabudowy centralnej części Skweru Kościuszki został wyłoniony w trybie konkursowym po wnikliwej analizie prac wielu kandydatów.
Na zlokalizowany przy alei Jana Pawła II 13 kompleks złożą się dwa połączone nadziemnym pasażem budynki Mövenpick Hotel Gdynia z 176 pokojami oraz apartamenty Waterhall Residence.
W Mövenpick Hotel Gdynia, wyposażonym w podziemny parking zaplanowano miejsce dla dwóch restauracji, sky baru, centrum konferencyjnego o łącznej powierzchni 460 mkw. oraz strefy spa z krytym basenem i gabinetami zabiegowymi.
– Lokalizacja i charakter nowego obiektu doskonale korespondują z wizją hotelarstwa promowanego przez markę Mövenpick, która wywodzi się z tradycji szwajcarskiej gościnności. Budowany przez naszego partnera kompleks hotelowo-rezydencyjny z wdziękiem nawiązuje do architektonicznej tożsamości Gdyni i bez wątpienia stanie się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów jej nadbrzeża. Jestem przekonany, że Mövenpick Hotel Gdynia przypadnie do gustu licznie odwiedzającym Trójmiasto podróżnikom z całego świata – powiedział Jacek Stasikowski, Dyrektor ds Rozwoju Accor w Polsce.
Mövenpick Hotel Gdynia zajmie działkę położoną w pierwszej linii brzegowej, przy reprezentacyjnym skwerze Kościuszki – u wejścia na Molo Południowe, przy którym zacumowano żaglowiec Dar Pomorza i niszczyciel ORP Błyskawica. Tuż obok znajdują się Marina Gdynia oraz plaża miejska. Tym samym nowy hotel dołączy do najatrakcyjniej położonych inwestycji tego typu na całym polskim wybrzeżu. Bryła zaprojektowanego budynku jest ukłonem w stronę najlepszych wzorców architektonicznych Gdyni, której wczesno-modernistyczne centrum zostało na początku tego roku oficjalnie zgłoszone jako polski kandydat do wpisania na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
– Nie możemy się doczekać chwili, gdy Mövenpick Hotel Gdynia przyjmie pierwszych gości. Nasze obiekty doskonale wpiszą się w modernistyczny krajobraz miasta oraz wyjdą naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnych podróżników i mieszkańców. Dzięki współpracy z grupą Accor nie tylko zaoferujemy usługi na światowym poziomie, lecz także wdrożymy wypracowane przez naszego partnera rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju - dodał dr Grzegorz Goryszewski Prezes Grupy Allenort.
Nowo wybudowany Mövenpick Hotel Gdynia zgodnie z planem przywita pierwszych gości już w 2026 roku. Mövenpick to należąca do grupy Accor marka premium, znana ze zrównoważonego podejścia do wypoczynku i doskonałej oferty gastronomicznej, której portfolio obejmuje obecnie ponad 110 obiektów na świecie – zarówno miejskich hoteli, jak i kurortów zlokalizowanych w topowych lokalizacjach turystycznych. Wywodząca się ze Szwajcarii marka coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność w Polsce.
W procesie doradztwa biznesowego Inwestora wspierała firma doradcza HIDA.
0 comments: