Costa Cruises,
Po zakończeniu testów integracyjnych przeprowadzonych w ostatnich tygodniach, Costa Diadema mogła być w pełni zaopatrzona w system zasilania z lądu w terminalu wycieczkowym Ostuferhafen, który zapewniał energię niezbędną do obsługi gości i pracy personelu podczas pobytu na nabrzeżu. W ten sposób statek mógł wyłączyć silniki, ograniczając bezpośrednią emisję gazów do atmosfery. Korzystanie z zasilania lądowego w porcie w Kilonii jest planowane podczas wszystkich 16 zawinięć statku przewidzianych do końca lata. Podczas letniego sezonu 2024 Kilonia będzie ważnym portem dla tras Costa w Europie Północnej, gdzie statek będzie zawijać w każdy piątek w ramach tygodniowego planu zwiedzania norweskich fiordów.
- Debiut wykorzystania energetyki lądowej w naszej flocie to kolejny krok na drodze do dekarbonizacji. Ten ważny dla Costa Cruises wynik został osiągnięty dzięki udanej współpracy z portem w Kilonii. Jesteśmy w pełni zaangażowani w ciągłą poprawę efektywności ekologicznej naszych statków zarówno podczas żeglugi, jak i podczas postoju w portach – powiedział Mario Zanetti, prezes Costa Cruises.
Ambicją Costa Cruises jest eksploatacja floty o zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 r. W związku z tym firma pracuje nad dalszą poprawą efektywności energetycznej floty i wspieraniem innowacji w infrastrukturze portowej. Częścią tej ścieżki było wybudowanie pierwszych statków napędzanych skroplonym gazem ziemnym LNG (Costa Toscana i Costa Smeralda); zobowiązanie do wyposażenia swojej floty w przyłącze do zasilania z lądu oraz do ścisłej współpracy z władzami portowymi w celu wspierania szerszego stosowania tej technologii; wprowadzenie zaawansowanych systemów jakości powietrza (AAQS) na statkach innych niż te zasilane LNG w celu poprawy jakości powietrza i ograniczenia emisji w portach i na morzu; przeprojektowanie tras w celu zmniejszenia zużycia paliwa; i wiele innych inicjatyw. Aby stale poprawiać efektywność środowiskową swojej floty, Costa korzysta ze wsparcia Działu Dekarbonizacji Morskiej Carnival, utworzonego specjalnie w celu opracowywania i testowania nowych technologii w celu zmniejszenia wpływu na środowisko. Przykładami tych technologii są innowacyjny system akumulatorów litowo-jonowych; ogniwa paliwowe zasilane metanolem; nowe metody wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, a także niskoemisyjne paliwa alternatywne, takie jak bio-LNG czy skroplony biometan.
---
Costa Cruises to włoska firma z siedzibą w Genui, będąca częścią Carnival Corporation & plc, największej na świecie grupy wycieczkowej. Od ponad 75 lat statki Costa pływają po morzach świata, zabierając gości do około 300 różnych miejsc, które można odkrywać dzięki wyjątkowym doświadczeniom, zarówno na pokładzie, jak i na lądzie. Obecnie flota Costa składa się z 9 statków, wszystkie pływające pod włoską banderą, pływające po Morzu Śródziemnym, Europie Północnej, Morzu Bałtyckim, Karaibach, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także oferujące „Dookoła World” i „Grand Cruises”, aby podczas jednego urlopu odwiedzić różne kontynenty.
Costa Cruises stawia na zrównoważony rozwój
Costa Diadema, statek floty Costa Cruises, po raz pierwszy skorzystał z zasilania lądowego podczas postoju w porcie w Kilonii, co znacząco ograniczyło bezpośrednią emisję gazów z silników. Wydarzenie miało miejsce 7 czerwca br.
Po zakończeniu testów integracyjnych przeprowadzonych w ostatnich tygodniach, Costa Diadema mogła być w pełni zaopatrzona w system zasilania z lądu w terminalu wycieczkowym Ostuferhafen, który zapewniał energię niezbędną do obsługi gości i pracy personelu podczas pobytu na nabrzeżu. W ten sposób statek mógł wyłączyć silniki, ograniczając bezpośrednią emisję gazów do atmosfery. Korzystanie z zasilania lądowego w porcie w Kilonii jest planowane podczas wszystkich 16 zawinięć statku przewidzianych do końca lata. Podczas letniego sezonu 2024 Kilonia będzie ważnym portem dla tras Costa w Europie Północnej, gdzie statek będzie zawijać w każdy piątek w ramach tygodniowego planu zwiedzania norweskich fiordów.
- Debiut wykorzystania energetyki lądowej w naszej flocie to kolejny krok na drodze do dekarbonizacji. Ten ważny dla Costa Cruises wynik został osiągnięty dzięki udanej współpracy z portem w Kilonii. Jesteśmy w pełni zaangażowani w ciągłą poprawę efektywności ekologicznej naszych statków zarówno podczas żeglugi, jak i podczas postoju w portach – powiedział Mario Zanetti, prezes Costa Cruises.
Ambicją Costa Cruises jest eksploatacja floty o zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 r. W związku z tym firma pracuje nad dalszą poprawą efektywności energetycznej floty i wspieraniem innowacji w infrastrukturze portowej. Częścią tej ścieżki było wybudowanie pierwszych statków napędzanych skroplonym gazem ziemnym LNG (Costa Toscana i Costa Smeralda); zobowiązanie do wyposażenia swojej floty w przyłącze do zasilania z lądu oraz do ścisłej współpracy z władzami portowymi w celu wspierania szerszego stosowania tej technologii; wprowadzenie zaawansowanych systemów jakości powietrza (AAQS) na statkach innych niż te zasilane LNG w celu poprawy jakości powietrza i ograniczenia emisji w portach i na morzu; przeprojektowanie tras w celu zmniejszenia zużycia paliwa; i wiele innych inicjatyw. Aby stale poprawiać efektywność środowiskową swojej floty, Costa korzysta ze wsparcia Działu Dekarbonizacji Morskiej Carnival, utworzonego specjalnie w celu opracowywania i testowania nowych technologii w celu zmniejszenia wpływu na środowisko. Przykładami tych technologii są innowacyjny system akumulatorów litowo-jonowych; ogniwa paliwowe zasilane metanolem; nowe metody wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, a także niskoemisyjne paliwa alternatywne, takie jak bio-LNG czy skroplony biometan.
---
Costa Cruises to włoska firma z siedzibą w Genui, będąca częścią Carnival Corporation & plc, największej na świecie grupy wycieczkowej. Od ponad 75 lat statki Costa pływają po morzach świata, zabierając gości do około 300 różnych miejsc, które można odkrywać dzięki wyjątkowym doświadczeniom, zarówno na pokładzie, jak i na lądzie. Obecnie flota Costa składa się z 9 statków, wszystkie pływające pod włoską banderą, pływające po Morzu Śródziemnym, Europie Północnej, Morzu Bałtyckim, Karaibach, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także oferujące „Dookoła World” i „Grand Cruises”, aby podczas jednego urlopu odwiedzić różne kontynenty.
0 comments: