Accor,
2025 pod znakiem Slow Travel i destination dupes, czyli świadome podróżowanie i alternatywne kierunki
Podróże z Duszą i w Zgodzie z Naturą. Trendy 2025: Wellness, Kultura, Ekologia
Przyszłość turystyki w 2025 roku rysuje się w jasnych barwach! Raport Accor's European Travel Trends prognozuje wzrost wydatków na podróże wśród Europejczyków, ze szczególnym naciskiem na wellness, aktywność fizyczną, ekologiczne wyjazdy i eksplorację lokalnych kultur. Platforma rezerwacyjna i program lojalnościowy Accor, ALL.com, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując rozwiązania dopasowane do współczesnych trendów w turystyce.
LaSuite_Novotel_by_ALL fot. materiały prasowe |
Rok 2024 pod znakiem turystyki sportowej i dużych eventów
Jednym z wydarzeń, które napędziło turystykę w ubiegłym roku, były Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024, angażując dużą grupę międzynarodowych turystów, w tym także członków programu ALL. Ponad 25% z nich odbyło przynajmniej jedną podróż, by wziąć udział w wydarzeniu sportowym lub muzycznym. Dotyczy to w szczególności osób w wieku 18-34 lat. Turystyka sportowa miała znaczący udział w branży, wartej 564,7 miliarda dolarów według szacunków 2023 roku, jak podaje ibis Trend Report na 2025 rok. Eksperci przewidują, że ten trend będzie się nasilał, a liczba wyjazdów w związku z wydarzeniami sportowymi ma wzrosnąć o 12%.
Raport Accor's European Travel Trends report, 53% Europejczyków planuje przeznaczyć większą część swojego budżetu na podróże niż rok temu, skupiając się na wellness, aktywności fizycznej, ekologicznych wyjazdach oraz eksploracji miejscowej kultury
W odpowiedzi na to rosnące zapotrzebowanie, Novotel i ALL.com stworzyły La Suite Novotel by ALL.com - stały pokój hotelowy w samym sercu paryskiego stadionu Parc des Princes. Dzięki temu podróżni mogą połączyć swoją pasję do piłki nożnej z wyjątkowym doświadczeniem, śpiąc w samym sercu stadionu Paris Saint-Germain i ciesząc się standardem marki Novotel.
Ubiegły rok przyniósł także wiele globalnych wydarzeń z dużym rozmachem, które napędzały światową turystykę kulturalną. Koncerty światowych sław stały się jeszcze większym motorem napędowym dla lokalnej turystyki. Na przykład w Sydney koncerty Taylor Swift w ramach trasy Eras Tour na Accor Stadium przyciągnęły 335 000 fanów, generując rekordowe obłożenie dla 40 hoteli Accor w mieście. Występy takich artystów jak Beyonce, Coldplay i Oasis mają bezpośredni wpływ na liczbę rezerwacji.
Od kilku lat ALL wyrabia sobie markę w branży rozrywkowej, oferując wyjątkowe doświadczenia na obiektach takich jak Accor Arena w Paryżu (od 2015 r.), Accor Stadium w Sydney (od 2021 r.) i wielu innych na całym świecie (Rio, Hamburg, O2 i Wembley w Londynie, Qudos w Sydney). Dzięki temu oferuje swoim członkom coś więcej niż tylko tradycyjne usługi hotelowe - wstęp na wszystkie największe koncerty roku dzięki biletom w przedsprzedaży, dostosowanym do potrzeb doświadczeniom i dostępowi VIP.
2025 pod znakiem Slow Travel i destination dupes, czyli świadome podróżowanie i alternatywne kierunki
Nieustannie coraz więcej podróżnych przywiązuje większą wagę do zrównoważonych opcji przy wyborze kierunków podróży i miejsc na nocleg. Młodsze pokolenia, bardziej świadome kwestii klimatycznych (+14% w porównaniu do osób starszych), częściej wybierają przyjazne dla środowiska środki transportu. W świecie poszukującym zrównoważonego rozwoju, slow travel na nowo definiuje priorytety podróżnych, przenosząc punkt ciężkości na doświadczenie i wpływ na środowisko.
W ramach swojego zaangażowania w globalne i zrównoważone podejście, ALL oferuje gościom różnorodne doświadczenia i usługi skoncentrowane na odpowiedzialności za środowisko. Dzięki strategicznym partnerstwom - na przykład z SNCF w celu promowania ekologicznej mobilności oraz z Sixt w zakresie wynajmu pojazdów elektrycznych – podróżni mogą dokonywać bardziej odpowiedzialne wybory. Program lojalnościowy wzmacnia również swoje zaangażowanie w solidarność z Dift, oferując członkom możliwość przekazania swoich punktów Reward na rzecz stowarzyszeń charytatywnych.
Platforma rezerwacyjna ALL.com, poprzez stronę internetową i aplikację mobilną, oferuje lokalne i odpowiedzialne wybory w hotelach, restauracjach i zajęciach. Wszystko to wpisuje się w trend slow travel oraz poszukiwania alternatywnych kierunków.
W obliczu rosnącego wyzwania związanego z nadmierną turystyką, która wywiera coraz większą presję na flagowe destynacje, takie jak Wenecja, Bali czy Amsterdam, podróżni zmieniają swoje wybory. Coraz więcej z nich wybiera mniej popularne destynacje, starając się uniknąć tłumów i szału mediów społecznościowych, oszczędzając przy tym pieniądze. Trend ten, określany mianem destination dupes, polega na wybieraniu mniej popularnych, lecz równie atrakcyjnych alternatyw dla popularnych destynacji. Jest to odpowiedź na problem nadmiernej turystyki w takich miejscach jak Wenecja, Bali czy Amsterdam.
ALL.com znajduje się w samym sercu tej transformacji, oferując atrakcyjne alternatywy wraz z otwarciami hoteli Accor w takich destynacjach, jak np.: Raffles Jeddah w Arabii Saudyjskiej, jako alternatywa dla Dubaju; Mövenpick Resort & Spa at Bintan Lagoon w Indonezji, poza utartymi szlakami Bali; lub MGallery Green Coast w Albanii, wyłaniający się jako alternatywa dla popularnych chorwackich plaż.
Według rezerwacji dokonanych już na platformie trzy najpopularniejsze kierunki na rok 2025 to Francja, Tajlandia i Australia. Popularność tych destynacji pokazuje, że podróżni łączą tradycyjne kierunki z ekologicznymi i wellnessowymi doświadczeniami. ALL.com kontynuuje rozwój w zgodzie z oczekiwaniami współczesnych podróżnych, oferując doświadczenia łączące wygodę, ekologię i lokalne inspiracje. W tych i wielu innych destynacjach turyści mogą znaleźć miejsce dla siebie, korzystając z ponad 45 marek Accor i ponad 5 700 obiektów na całym świecie.
mat. prasowe
0 comments: